Ministerul Finanţelor se reorganizează. 435 de noi posturi de inspectori vamali şi inspectori antifraudă
Deputații au în vedere modificări legislative legate de actele de stare civilă dar și în privința dobândirii şi schimbării pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice, care prevede modificări importante în domeniul evidenței populației.
Una dintre principalele schimbări este evidența informatică a actelor de stare civilă.
Aceasta se referă la faptul că în cazul asigurării infrastructurii informatice necesare, exemplarul I al actelor de stare civilă se vor completa informatic şi se păstrează exemplarul I al registrelor de stare civilă pe suport de hârtie, ”iar exemplarul II se întocmeşte numai în format electronic, atât de către ofiţerii de stare civilă din ţară, cât şi cei de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carieră ale României”.
Totodată, proiectul elimină din legea actuală situațiile în care persoane neautorizate intervin asupra certificatelor de stare civilă prin instituirea unor norme care să interzică plastifierea, modificarea ori completarea acestora astfel că acestea devin nule.
Documentul mai prevede ca înregistrarea nașterii să va face în termenul cuprins după a 30-a zi de la naștere și până la vârsta de 1 an, cu aprobarea primarului.
Documente bilingve în România: certificate de naștere, căsătorie sau deces
La momentul înregistrării actelor de naștere, prenumele ales va fi format din cel mult trei cuvinte, în considerarea faptului că la completarea olografă a actului, rubricile pretipărite vor fi altfel depășite, astfel că documentul devine ilizibil.
În cazul în care părinţii nu au nume de familie comun sau există neconcordanţă între prenumele copilului trecut în certificatul medical constatator al naşterii şi declaraţia verbală a declarantului ori prenumele este format din mai mult de trei cuvinte, întocmirea actului de naştere se face pe baza declaraţiei scrise şi semnate de ambii părinţi, din care să rezulte numele de familie şi prenumele copilului.
De asemenea, proiectul prevede stabilirea unui nou termen pentru declararea decesului, în vederea eliminării necesității de a obține avizul parchetului, în situații neimputabile declaranților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Veşti bune de la Fondul...
Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...
Băncile fac profituri tot mai...
Germania avertizează cu...
Gigantul energetic rus Gazprom...
Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...
Compania anunţă modificări...
Ministerul Muncii a pus în...
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
AFM va lansa un nou program...
O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...
Până la un milion de ruși au...
Banca Națională a României a...
Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...
Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...
Aproximativ 200 de angajaţi ai...
Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre.
La Berlin începe un nou...
Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...
Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...
Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...
Sunt patru astfel de avioane,...
Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta
Preşedintele Patronatului Român din Industria de...
Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...