Şedinţă de Guvern, 27 februarie. Proiecte importante pe ordinea de zi
Proiectele de acte normative...
Propunerea privind emisiile auto, făcută de Comisia Europeană anul trecut, ar impune o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale maşinilor noi până în 2035, făcând imposibilă vânzarea în UE a vehiculelor alimentate cu combustibili fosili începând cu această dată, potrivit Reuters, citat de Mediafax.
Miniştrii din ţările UE intenţionează să convină asupra poziţiei lor săptămâna viitoare, înainte de a negocia legea finală cu Parlamentul UE - care a susţinut interdicţia din 2035 printr-un vot în această lună.
Într-un document distribuit în rândul statelor UE, cele cinci ţări au cerut, în schimb, o reducere de 90% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2035 şi un obiectiv de 100% până în 2040.
Acestea au afirmat că vehiculele utilitare uşoare ar trebui să respecte o reducere de 80% a emisiilor de CO2 până în 2035 şi de 100% până în 2040, în loc de reducerea de 100% până în 2035 propusă de Comisie.
„Trebuie stabilite perioade de tranziţie adecvate şi adaptate”, se arată în document.
Un oficial bulgar, care nu a dorit să fie numit, a declarat că politicile climatice trebuie să ia în considerare factori economici şi sociali, cum ar fi „diferenţele semnificative” în ceea ce priveşte puterea de cumpărare între ţările UE.
Bruxelles-ul spune că data de 2035 este crucială deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani, astfel o interdicţie ulterioară ar împiedica UE să atingă nivelul zero emisii nete până în 2050, etapă globală despre care oamenii de ştiinţă spun că ar evita schimbările climatice dezastruoase.
Unele guverne ale UE au sprijinit obiectivul din 2035, însă ministrul german de finanţe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piaţă auto din UE nu îl va susţine.
Ford şi Volvo Cars au susţinut public planul, iar Volkswagen îşi propune să nu mai vândă maşini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035. Dar grupurile din industrie, inclusiv Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, s-au opus obiectivului din 2035, invocând preocupări, printre care se numără şi implementarea incertă a încărcătoarelor.
UE negociază în prezent o altă lege prin care se cere ţărilor să instaleze milioane de încărcătoare pentru vehicule în acest deceniu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectele de acte normative...
Ucraina, pregătită să aprobe un acord privind...
Romgaz va comercializa gazele din Marea Neagră printr-o...
Diplomați ruși și americani se întâlnesc la Istanbul...
Lumea se află într-un punct de...
Banca Națională a anunțat...
Hidroelectrica informează...
Economistul Cristian Pârvan:...
Analistul Cristian Pârvan a...
Sectorul agroalimentar, considerat de obicei rezistent...
Românii din țară și din străinătate pot, începând cu 10...
România continuă să fie țara...
A fost dezvăluită data lansării modelului Xiaomi 15 Ultra.
Uniunea Europeană a propus...
Fostul candidat la alegerile...
Interdicția surpriză a...
Creșterea ponderii datoriei în PIB pentru prima dată din...
Romgaz analizează preluarea unui mare combinat chimic...
Scandal în administrația Trump...
Deși au o reputație ambiguă,...
Dolarul a înregistrat o nouă scădere, adâncind...
Reduceri de costuri și...
Curtea Constituțională a respins modificarea Codului...