Cum se face schimbarea sediului social al unei firme în România
Sediul social al unei...
2 din 3 români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate‑preț, iar pentru 51% calitatea este mai importantă decât prețul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conțin ingrediente sigure și de calitate.
96% dintre consumatorii români includ în coșul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești.
Mai mult, 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse românești (29%).
Mai mult de trei sferturi dintre cei ce aleg cu precădere produsele ”Fabricat în România” ar fi dispuși să plătească cu 30% în plus, în medie, pentru acestea.
De ce ar face acest lucru?
În primul rând pentru că iubesc România și în felul acesta simt că pot contribui la bunăstarea ei. 47% dintre ei cred că așa pot susține companiile românești și 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le produsele.
În plus, produsele autohtone se bucură de o apreciere mai mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.
”Deși se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, produsele românești nu se bucură de o promovare pe măsură.”, afirmă Luiza Coneac, Research Manager MKOR Consulting. 47% dintre consumatorii de produse românești consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca „Fabricat în Romania”.
Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import în locul celor autohtone. Însă chiar și aceștia o fac mai ales pentru că nu găsesc rapid, la îndemână, produse românești (24% dintre cei care aleg produse străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informați despre calitatea produselor locale (22%) ori pur și simplu nu știu care sunt produsele românești pentru că nu sunt suficient promovate (17%).
Studiul „Preferința pentru produse românești” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională. Nivelul de încredere este de 95%, cu o marjă de eroare de 3%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Sediul social al unei...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...
AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...
Doi funcţionari bancari sunt...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Un jurnalist al ediţiei ruse a...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.
Azerbaidjanul, gazda summitului...