Știrile dimineții. Cele mai importante informații la început de zi
Grupaj de știri.
Bărbații se declară mai stăpâni pe gestionarea propriului buget de cheltuieli (55%) și apelează într-o mai mică măsură la părinți (13%), față de aproape ¼ dintre românce care declară că sunt ajutate de părinți.
Atunci când întâmpină dificultăți financiare, 65% dintre români spun că sunt mai atenți la felul în care își gestionează veniturile și cheltuielile, în timp ce 30% și-ar schimba locul de muncă. Împrumutul este o soluție pentru 37% dintre români, 22% le-ar cere bani prietenilor, iar 15% ar solicita un credit bancar. Pentru a se redresa financiar, femeile sunt mai deschise decât bărbații să găsească activități suplimentare care să le completeze veniturile; 35% dintre acestea și-ar mai lua un loc de muncă, în timp ce doar 25% dintre bărbați sunt dispuși să facă acest efort.
„Oamenii ajung să caute un specialist doar în momentul în care se află într-o situație din care nu mai văd nicio ieșire. Este greșit. Ar trebui să apelăm la consultanță financiară din timp tocmai pentru a nu ajunge în momentul în care să ne simțim încătușați. O abordare echilibrată a cheltuielilor ne va ajuta să economisim, să investim și să știm cum să ieșim din orice impas financiar”, a declarat Cornel Ionescu, trainer și consilier financiar program Banometru.
Citește și: Cultura financiară a românilor e slabă. La ce surse de informare apelează
Programul Banometru cuprinde ateliere de educație financiară și ședințe de consiliere individuală, care se desfășoară în perioada februarie – mai 2019. „Cei care vin la Banometru își vor înțelege mai bine lumea financiară și faptul că aceasta nu poate exista separat de acțiunile și interacțiunile noastre. Toate au niște consecințe. Există însă câteva reguli simple care, odată implementate, ajută la redresarea lucrurilor. Subliniez că la Banometru nu judecăm, ascultăm și ajutăm oamenii să găsească soluții și să treacă la pasul următor”, a spus Cornel Ionescu, trainer și consilier financiar Program Banometru.
Cercetarea a fost realizată de Reveal Marketing Research în ianuarie 2019, pe un eșantion național, prin metoda CAWI și a cuprins 800 de repondenți, cu vârste între 16 și 54 de ani
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Grupaj de știri.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...