Rusia amenință iar: Vă tăiem exporturile de cereale

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Exportul ucrainean de cereale, amenințat din nou de ruși
Exportul ucrainean de cereale, amenințat din nou de ruși
Primul adjunct al reprezentantului permanent al Rusiei la ONU, Dmitro Polianski, a declarat că, ca răspuns la ancheta ONU privind utilizarea de către Rusia a dronelor iraniene, că Moscova ar putea "reconsidera cooperarea" cu ONU, inclusiv să nu prelungească "acordul privind cereale".

Această declarație a fost făcută în urma rezultatelor unei sesiuni închise a Consiliului de Securitate al ONU, în timpul căreia au fost formulate acuzații privind furnizarea de drone Rusiei de către Iran. Polianski a declarat că Rusia încă "nu este convinsă" de necesitatea de a continua acordul privind cerealele și a menționat că principala problemă rămâne "exportul de îngrășăminte și alimente rusești".

Potrivit lui reprezentului Rusiei, Moscova speră că Secretariatul și secretarul general al ONU se vor abține să participe la orice investigație privind dronele iraniene, anchetă pe care diplomatul rus a numit-o "ilegală", o încălcare a deciziei Consiliului de Securitate al ONU și care depășește mandatul tehnic al ONU. În caz contrar, Rusia va reconsidera cooperarea cu Națiunile Unite. "Nu dorim acest lucru, dar nu va exista altă opțiune", a declarat Polianski despre gravitatea amenințării.

Cu o zi înainte, Consiliul de Securitate al ONU a organizat o reuniune privind utilizarea de către Rusia a dronelor în Ucraina, la cererea Statelor Unite, Franței și Marii Britanii, care susțin că dronele folosite de Moscova în războiul cu Ucraina au fost fabricate în Iran și transferate în Rusia, încălcând rezoluția din 2015.

Oficialul ONU, Stephane Dujarric, a declarat separat că organizație, în conformitate cu politica sa, este întotdeauna gata să examineze orice informație și să analizeze orice date furnizate de statele membre.

Săptămâna aceasta, Ucraina a invitat experți ONU să inspecteze dronele doborâte. Guterres raportează de două ori pe an Consiliului de Securitate cu privire la punerea în aplicare a rezoluției din 2015. Se pare că, cel mai probabil, informațiile privind utilizarea de către Rusia a dronelor în Ucraina vor fi incluse, de asemenea, în raportul din decembrie al secretarului general.

Citește și:

Transportul cerealelor cu trenul? Soluție de avarie sau de viitor

Înainte de declanșarea invaziei Ucrainei de către Rusia, doar 11% din totalul exporturilor se făceau pe calea ferată. În perioada martie-iulie, calea ferată a gestionat 41% din fluxul de mărfuri, aproape la fel de mult ca și porturile maritime, care au reprezentat 45%. Cu toate acestea după ce porturile maritime s-au redeschis pentru trafic, acesta este modul de transport preferat pentru produsele agricole de export.

Acest lucru a devenit clar în timpul Summitului RailFreight Polonia, care a avut loc la Varșovia pe 8 și 9 septembrie. Dezvoltarea conexiunilor feroviare între Polonia și Ucraina este bună din mai multe motive, dar atunci când vine vorba de transportul de mărfuri precum cereale și oțel, transportul maritim oferă o soluție mai bună, au fost de acord experții din industrie.

O distanță mai mare înseamnă tarife mai mari

Volodimir Demenko, directorul general al companiei ucrainene de logistică Levada Cargo, a susținut o prezentare convingătoare în care a împărtășit câteva cifre interesante. În afară de capacitatea limitată a frontierelor și a materialului rulant, distanța trenurilor pe așa-numitele coridoare de cereale este pur și simplu prea mare, a spus el.

Coridoarele de cereale, care au fost înființate pentru a permite exportul de cereale atunci când porturile din Ucraina au fost blocate, transportă această marfă importantă de la granița cu Polonia către mai multe porturi din Europa, cum ar fi Gdansk, aflat în apropiere, dar și către porturile occidentale și cele de la Marea Adriatică și Marea Neagră.

Deoarece acestea sunt călătorii pe distanțe lungi, prețul transportului a crescut semnificativ. "Tarifele s-au înmulțit de patru ori, din cauza creșterii distanței, a lipsei totale a flotei (vagoane/camioane) și a capacității limitate a infrastructurii", a declarat Demenko. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel