Rusia amenință iar: Vă tăiem exporturile de cereale

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Exportul ucrainean de cereale, amenințat din nou de ruși
Exportul ucrainean de cereale, amenințat din nou de ruși
Primul adjunct al reprezentantului permanent al Rusiei la ONU, Dmitro Polianski, a declarat că, ca răspuns la ancheta ONU privind utilizarea de către Rusia a dronelor iraniene, că Moscova ar putea "reconsidera cooperarea" cu ONU, inclusiv să nu prelungească "acordul privind cereale".

Această declarație a fost făcută în urma rezultatelor unei sesiuni închise a Consiliului de Securitate al ONU, în timpul căreia au fost formulate acuzații privind furnizarea de drone Rusiei de către Iran. Polianski a declarat că Rusia încă "nu este convinsă" de necesitatea de a continua acordul privind cerealele și a menționat că principala problemă rămâne "exportul de îngrășăminte și alimente rusești".

Potrivit lui reprezentului Rusiei, Moscova speră că Secretariatul și secretarul general al ONU se vor abține să participe la orice investigație privind dronele iraniene, anchetă pe care diplomatul rus a numit-o "ilegală", o încălcare a deciziei Consiliului de Securitate al ONU și care depășește mandatul tehnic al ONU. În caz contrar, Rusia va reconsidera cooperarea cu Națiunile Unite. "Nu dorim acest lucru, dar nu va exista altă opțiune", a declarat Polianski despre gravitatea amenințării.

Cu o zi înainte, Consiliul de Securitate al ONU a organizat o reuniune privind utilizarea de către Rusia a dronelor în Ucraina, la cererea Statelor Unite, Franței și Marii Britanii, care susțin că dronele folosite de Moscova în războiul cu Ucraina au fost fabricate în Iran și transferate în Rusia, încălcând rezoluția din 2015.

Oficialul ONU, Stephane Dujarric, a declarat separat că organizație, în conformitate cu politica sa, este întotdeauna gata să examineze orice informație și să analizeze orice date furnizate de statele membre.

Săptămâna aceasta, Ucraina a invitat experți ONU să inspecteze dronele doborâte. Guterres raportează de două ori pe an Consiliului de Securitate cu privire la punerea în aplicare a rezoluției din 2015. Se pare că, cel mai probabil, informațiile privind utilizarea de către Rusia a dronelor în Ucraina vor fi incluse, de asemenea, în raportul din decembrie al secretarului general.

Citește și:

Transportul cerealelor cu trenul? Soluție de avarie sau de viitor

Înainte de declanșarea invaziei Ucrainei de către Rusia, doar 11% din totalul exporturilor se făceau pe calea ferată. În perioada martie-iulie, calea ferată a gestionat 41% din fluxul de mărfuri, aproape la fel de mult ca și porturile maritime, care au reprezentat 45%. Cu toate acestea după ce porturile maritime s-au redeschis pentru trafic, acesta este modul de transport preferat pentru produsele agricole de export.

Acest lucru a devenit clar în timpul Summitului RailFreight Polonia, care a avut loc la Varșovia pe 8 și 9 septembrie. Dezvoltarea conexiunilor feroviare între Polonia și Ucraina este bună din mai multe motive, dar atunci când vine vorba de transportul de mărfuri precum cereale și oțel, transportul maritim oferă o soluție mai bună, au fost de acord experții din industrie.

O distanță mai mare înseamnă tarife mai mari

Volodimir Demenko, directorul general al companiei ucrainene de logistică Levada Cargo, a susținut o prezentare convingătoare în care a împărtășit câteva cifre interesante. În afară de capacitatea limitată a frontierelor și a materialului rulant, distanța trenurilor pe așa-numitele coridoare de cereale este pur și simplu prea mare, a spus el.

Coridoarele de cereale, care au fost înființate pentru a permite exportul de cereale atunci când porturile din Ucraina au fost blocate, transportă această marfă importantă de la granița cu Polonia către mai multe porturi din Europa, cum ar fi Gdansk, aflat în apropiere, dar și către porturile occidentale și cele de la Marea Adriatică și Marea Neagră.

Deoarece acestea sunt călătorii pe distanțe lungi, prețul transportului a crescut semnificativ. "Tarifele s-au înmulțit de patru ori, din cauza creșterii distanței, a lipsei totale a flotei (vagoane/camioane) și a capacității limitate a infrastructurii", a declarat Demenko. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
JP Morgan / Foto: Ben Sutherland / Flickr
Știrile dimineții
ANRE

ATENȚIE! ANRE anunță: acest site NU este al nostru!

ANRE avertizează: platforma chestionare-anre.ro nu are...

Renata Kellnerova / Foto: Farcebook
Navă transportoare de gaz natural lichefiat / FOTO: Wikipedia
Sebastian Burduja
ROBOR scade, o veste bună
Tutun încălzit
Friedrich Merz
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Păpușă Barbie
Bursa
Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al BNR
Warren Buffett / FOTO: Facebook

Nu, Warren Buffett nu părăsește Berkshire Hathaway

Anunțul privind „retragerea” legendarului investitor...

La bancă

Creditele devin mai scumpe: Veste proastă de la BNR

Deși încă sub nivelul înregistrat la începutul anului...

Discuții / FOTO: Freepik
Miliardarul american Bill Ackman
Foto: Shutterstock

Rolul pazei perimetrale în complexele rezidențiale 

Ai lăsat geamul de la parter deschis? Știi cine a intrat...

Friedrich Merz
Cătălin Predoiu / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Metale rare / FOTO: Wikipedia
Medicamente / FOTO: Freepik

Trump atacă industria farmaceutică. Primele reacții negative

Decret prezidențial pentru relansarea producției interne.

Industria petrolieră

Materii prime: De ce trage OPEC+ prețurile în jos?

Pentru a doua lună consecutiv, OPEC+ a decis să...

OpenAI / sursa foto: Wikimedia Commons / Jernej Furman
Ministerul Finanțelor
Ilie Bolojan - Foto: Agerpres

pixel