Rusia amenință iar: Vă tăiem exporturile de cereale

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Exportul ucrainean de cereale, amenințat din nou de ruși
Exportul ucrainean de cereale, amenințat din nou de ruși
Primul adjunct al reprezentantului permanent al Rusiei la ONU, Dmitro Polianski, a declarat că, ca răspuns la ancheta ONU privind utilizarea de către Rusia a dronelor iraniene, că Moscova ar putea "reconsidera cooperarea" cu ONU, inclusiv să nu prelungească "acordul privind cereale".

Această declarație a fost făcută în urma rezultatelor unei sesiuni închise a Consiliului de Securitate al ONU, în timpul căreia au fost formulate acuzații privind furnizarea de drone Rusiei de către Iran. Polianski a declarat că Rusia încă "nu este convinsă" de necesitatea de a continua acordul privind cerealele și a menționat că principala problemă rămâne "exportul de îngrășăminte și alimente rusești".

Potrivit lui reprezentului Rusiei, Moscova speră că Secretariatul și secretarul general al ONU se vor abține să participe la orice investigație privind dronele iraniene, anchetă pe care diplomatul rus a numit-o "ilegală", o încălcare a deciziei Consiliului de Securitate al ONU și care depășește mandatul tehnic al ONU. În caz contrar, Rusia va reconsidera cooperarea cu Națiunile Unite. "Nu dorim acest lucru, dar nu va exista altă opțiune", a declarat Polianski despre gravitatea amenințării.

Cu o zi înainte, Consiliul de Securitate al ONU a organizat o reuniune privind utilizarea de către Rusia a dronelor în Ucraina, la cererea Statelor Unite, Franței și Marii Britanii, care susțin că dronele folosite de Moscova în războiul cu Ucraina au fost fabricate în Iran și transferate în Rusia, încălcând rezoluția din 2015.

Oficialul ONU, Stephane Dujarric, a declarat separat că organizație, în conformitate cu politica sa, este întotdeauna gata să examineze orice informație și să analizeze orice date furnizate de statele membre.

Săptămâna aceasta, Ucraina a invitat experți ONU să inspecteze dronele doborâte. Guterres raportează de două ori pe an Consiliului de Securitate cu privire la punerea în aplicare a rezoluției din 2015. Se pare că, cel mai probabil, informațiile privind utilizarea de către Rusia a dronelor în Ucraina vor fi incluse, de asemenea, în raportul din decembrie al secretarului general.

Citește și:

Transportul cerealelor cu trenul? Soluție de avarie sau de viitor

Înainte de declanșarea invaziei Ucrainei de către Rusia, doar 11% din totalul exporturilor se făceau pe calea ferată. În perioada martie-iulie, calea ferată a gestionat 41% din fluxul de mărfuri, aproape la fel de mult ca și porturile maritime, care au reprezentat 45%. Cu toate acestea după ce porturile maritime s-au redeschis pentru trafic, acesta este modul de transport preferat pentru produsele agricole de export.

Acest lucru a devenit clar în timpul Summitului RailFreight Polonia, care a avut loc la Varșovia pe 8 și 9 septembrie. Dezvoltarea conexiunilor feroviare între Polonia și Ucraina este bună din mai multe motive, dar atunci când vine vorba de transportul de mărfuri precum cereale și oțel, transportul maritim oferă o soluție mai bună, au fost de acord experții din industrie.

O distanță mai mare înseamnă tarife mai mari

Volodimir Demenko, directorul general al companiei ucrainene de logistică Levada Cargo, a susținut o prezentare convingătoare în care a împărtășit câteva cifre interesante. În afară de capacitatea limitată a frontierelor și a materialului rulant, distanța trenurilor pe așa-numitele coridoare de cereale este pur și simplu prea mare, a spus el.

Coridoarele de cereale, care au fost înființate pentru a permite exportul de cereale atunci când porturile din Ucraina au fost blocate, transportă această marfă importantă de la granița cu Polonia către mai multe porturi din Europa, cum ar fi Gdansk, aflat în apropiere, dar și către porturile occidentale și cele de la Marea Adriatică și Marea Neagră.

Deoarece acestea sunt călătorii pe distanțe lungi, prețul transportului a crescut semnificativ. "Tarifele s-au înmulțit de patru ori, din cauza creșterii distanței, a lipsei totale a flotei (vagoane/camioane) și a capacității limitate a infrastructurii", a declarat Demenko. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Tiktok
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025

pixel