Secretele înființării unei firme. Care sunt pașii de urmat
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Intr-o primă fază, importantă este echipa
Intr-o primă fază, importantă este echipa
Implementarea unui proiect cu finanțare nerambursabilă de la stat implică activități complexe, care necesită timp. Pentru a asigura mersul bun al afacerii, este nevoie de o echipă, formată din specialiști cu pregărire și experiență în diferite domenii.

Printre altele, echipa de implementare va avea ca atribuțiuni respectarea termenului estimat pentru finalizarea fiecărei activități și a proiectului în general, încadrarea în bugetul aprobat, procurarea resurselor materiale solicitate, respectarea condițiilor de eligibilitate, respectarea obligațiilor care decurg din contractul de finanțare.

1. Managerul de proiect

El va coordona eficient toate activitățile proiectului, cu scopul atingerii obiectivelor stabilite, la cele mai înalte standarde de calitate. Ce trebuie concret, să facă:

- coordonează activitatea celorlalți membri ai echipei de implementare a proiectului
- asigură fluxul informațional în cadrul echipei de proiect,
- monitorizează în timp real progresul înregistrat, comparativ cu obiectivele propuse,
- adoptă măsurile de rigoare în caz de abateri sau situații dificile în proiect,
- comunică cu finanțatorul, conducerea societății și factorii implicați în proiect.

2. Responsabilul financiar

Orice proiect presupune cheltuirea de resurse financiare, în scopul procurării celorlalte resurse necesare implementării proiectului: echipamente, utilaje, dotări, mobilier, diverse servicii, resurse umane și altele.

- va ține evidența cheltuielilor efectuate, înregistrând distinct cheltuielile eligibile și neeligibile ale proiectului,
- va autoriza plățile efectuate în cadrul proiectului,
- va planifica și elabora documentația necesară achizițiilor din cadrul proiectului, ținând cont de prevederile finanțatorului și legislația din domeniul achizițiilor publice aplicabile.

Evidența contabilă primară a proiectului o va asigura contabilul sau echipa de contabili a societății, iar responsabilul financiar va asigura coordonarea acestora. În cadrul unei finanțări nerambusabile, se impune deschiderea unui cont bancar separat pentru operațiunile de plăți și încasări în cadrul proiectului și păstrarea unei evidențe distincte, cu ajutorul conturilor contabile analitice.

3. Responsabilul tehnic

În cadrul proiectului, responsabilul tehnic este însărcinat cu urmărirea achizițiilor de resurse materiale necesare implementării în bune condiții a proiectului. Resposabilul tehnic va proiecta fluxul tehnologic și va cunoaște în detaliu informații despre echipamentele și utilajele necesare.

4. Responsabilul juridic

Implementarea unui proiect implică, de asemenea, întocmirea unor contracte și asumarea de responsabilități față de finanțator, partenerii proiectului, furnizorii de materii prime, personalul de execuție necesar în diverse etape ale implementării.

5. Responsabilul cu achizițiile publice

Prin contractul de finanțare, beneficiarului îi revine sarcina de a organiza proceduri de achiziție publică pentru achizițiile prevăzute în cadrul proiectului, asigurând respectarea termenelor de pregătire a ofertelor, verificarea lor, formularea contestațiilor și soluționarea acestora, va urmări ca toate cheltuielile să se încadreze în bugetul alocat.

6. Secretarul

Uneori neglijat, secretarul proiectului are atribuții importante. El se ocupă de toate sarcinile repetitive ale proiectului. Asigură, de asemenea, fluxul informațional dintre managerul de proiect și membrii echipei de implementare, pe de o parte, dar, pe de altă parte, și dintre managerul de proiect și factorii externi interesați de implementarea proiectului: finanțator, grup-țintă etc.

Citește și Idei de afaceri pentru oricine

De precizat că, în funcție de complexitatea proiectului, în echipa de proiect mai trebuie incluși experți în resurse umane, comunicare, informare și publicitate sau altele. Totodată, alte servicii necesare pentru buna derulare a unui proiect vor fi externalizate:

- auditorul financiar
- consultantul în afaceri pentru asigurarea managementului contractului de finanțare
- instrument util în planificarea resurselor umane ale afacerii, precum Diagrama RACI, care vine de la ”Responsible” (responsabil), „Accountable” (autoritate), Consulted (consultat), „Informed” (informat).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...

China își flexează mușchii și testează al treilea portavion

Presa de stat chineză a anunțat că primul portavion de...

De Sărbători, românii riscă amenzi de până la 5000 de lei

Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...

Record de mortalitate în fermele de somon din Norvegia

Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel