Transportatorii amenință guvernul cu boicotul

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Transporatorii amenință că nu vor mai alimenta în România
Transporatorii amenință că nu vor mai alimenta în România
UNTRR solicită Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Ministerului Transporturilor (MT) suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei pentru transportatorii rutieri. Altfel, transportatorii vor fi nevoiţi să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele.

Această măsură ar putea putea acoperi toate cererile din partea firmelor și ar contribui la menținerea competitivităţii industriei de transport rutier din România, informează reprezentanţii Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România într-un communicate remis miercuri, MEDIAFAX.

“Reamintim că transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT. Transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro, iar în 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,1 miliarde euro”, explică cei de la UNTRR.

Restituirea supraaccizei către firmele de transport rutier menţine nivelul consumului de motorină, fapt care aduce guvernului plata TVA-ului şi a restului de acciză. Preţul motorinei, incluzând TVA-ul şi acciza recuperabilă, i-ar determina pe transportatori să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12%.

Citește și: Transportatorii amenință din nou cu proteste. De ce sunt nemulțumiți

“Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutieri, consumul de motorină este menținut în România, de unde statul poate încasa TVA și restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (preț motorină fără TVA și cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparație cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru. Fără acciza recuperabilă și TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți direct și imediat în prețurile plătite de populație”, mai informează reprezentanţii transportatorilor.

În perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei, potrivit UNTRR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB
Indici bursieri
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
Oare ce se va întâmpla?

Șoc pe piața petrolului! Prețurile s-au dus de-a dura

Așa ceva nu s-a mai întâmplat din decembrie 2021. 

Sebastian Burduja
Chelneriță vorbește cu oamenii de la o masă / Foto: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Eutelsat / FOTO: Site-ul oficial al Eutelsat

Eutelsat ar putea înlocui Starlink în Ucraina?

Posibilitatea ca Ucraina să piardă accesul la internetul...

Vaccin / FOTO: Freepik
Dolari
Bani
Locuri de muncă

Cauți job în România sau Europa? Sunt zeci de mii de oferte

Informațiile au fost publicate miercuri și reflectă o...

FMI

FMI anunță când va începe Polonia să reducă dobânda în 2025

Anunțul a fost făcut în cadrul Congresului Financiar...

Bayer se confruntă în continuare cu mari probleme

Gigantul Bayer, pierderi uriașe în 2024: Ce va fi în 2025?

În 2024, grupul din Leverkusen a suferit o pierdere netă...

Fals / FOTO: Pagina de Facebook a ANAF

ANAF avertizează: Mesaje SMS false în numele instituției

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)...

Cazino
Târg imobiliar

Programul „Noua Casă” 2025. Care este noul plafon

Guvernul menține programul Noua Casă și în 2025, alocând...

Emoji / FOTO: Captură ecran
Geolog / Foto: Freepik
Mașini noi / sursa foto: Freepik.com
Foto: George Călin / Inquam Photos / Ilustrație: Oana Pavelescu
Declaratia unica 2025
Frontul din Ucraina / Foto: canalul de Telegram al președintelui Volodimir Zelenski
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Nuscale
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Navă cargo / Foto: Freepik
IKEA

pixel