Transportatorii amenință guvernul cu boicotul

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Transporatorii amenință că nu vor mai alimenta în România
Transporatorii amenință că nu vor mai alimenta în România
UNTRR solicită Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Ministerului Transporturilor (MT) suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei pentru transportatorii rutieri. Altfel, transportatorii vor fi nevoiţi să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele.

Această măsură ar putea putea acoperi toate cererile din partea firmelor și ar contribui la menținerea competitivităţii industriei de transport rutier din România, informează reprezentanţii Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România într-un communicate remis miercuri, MEDIAFAX.

“Reamintim că transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT. Transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro, iar în 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,1 miliarde euro”, explică cei de la UNTRR.

Restituirea supraaccizei către firmele de transport rutier menţine nivelul consumului de motorină, fapt care aduce guvernului plata TVA-ului şi a restului de acciză. Preţul motorinei, incluzând TVA-ul şi acciza recuperabilă, i-ar determina pe transportatori să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12%.

Citește și: Transportatorii amenință din nou cu proteste. De ce sunt nemulțumiți

“Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutieri, consumul de motorină este menținut în România, de unde statul poate încasa TVA și restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (preț motorină fără TVA și cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparație cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru. Fără acciza recuperabilă și TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți direct și imediat în prețurile plătite de populație”, mai informează reprezentanţii transportatorilor.

În perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei, potrivit UNTRR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Elena Cristian
BVB
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Centrala nucleara. Foto: Pexels.com
Taxa pe stâlp / Foto: Freepik
Palatul CEC

Modificări în echipa de management a CEC Bank

Modificări în structura de management a CEC Bank.

Contabil
Bitcoin / FOTO: Freepik
Avion / sursa: Freepik.com

Spațiul aerian al Belgiei a fost închis, joi

Spațiul aerian al Belgiei, închis din cauza unei...

Goană după aur / FOTO: Freepik

Cursul BNR. Aurul sare la un nou maxim, leul s-a depreciat

Creșterea prețului aurului reflectă un interes constant...

Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr

BCE reduce rata dobânzii de referință la 2,75%

Oficialii instituției estimează că inflația va reveni la...

Nisip / FOTO: Freepik

O resursă esențială care ne scapă printre degete

China și India sunt cei mai mari producători 

Palatul Victoria
Magazin H&M
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Squid Game

Când începe sezonul trei şi ultimul al serialului Squid Game

„Squid Game” revine pe Netflix cu sezonul final,...

Bărbat concediat / Foto: Freepik
ANAF

Ultima zi pentru depunerea formularului 398 la ANAF

Contribuabilii care utilizează regimurile speciale de...

OpenAI

OpenAI va beneficia de o nouă investiție uriașă

Potrivit publicației Financial Times, este vorba de o...

Inovație / FOTO: Freepik
 Buget 2025

Cifrele momentului. Cum arată bugetul ”cumpătat” pe 2025

Proiectul de buget pentru 2025 va fi finalizat joi, iar...

Avionul Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Deutsche Bank
Topitorie de cupru

Pentru cupru, 2025 a început într-o notă interesantă

La început de an, piețele miniere sunt invadate de...

Baterie pentru panouri solare / Sursa foto: Freepik.com

A fost lansată o nouă baterie de mare putere

Noul sistem oferă o durată de viață excepțională.

Sateliți
Angela Merkel / Foto: Bundestag.de

pixel