Tanczos Barna, precizări privind ”taxa pe stâlp”: cât va fi și de când se aplică
Guvernul introduce un nou...
Acesta a încercat să de explicații și să convingă angajații, în cadrul unei ședințe furtunoase, să susțină planurile de reduceri profunde ale costurilor, inclusiv închiderea unor fabrici din Germania.
Cu câteva minute de întârziere, în timp ce personalul fluiera și striga „Auf Wiedersehen” (la revedere), a urcat pe scenă, Arno Antlitz care a făcut apel la responsabilitatea comună a personalului și a conducerii de a reduce cheltuielile pentru ca Volkswagen să supraviețuiască trecerii la mașinile electrice.
În fața unei săli pline de 16.000 de lucrători și a altor 5.000 din exterior care urmăreau conferința pe un ecran, Antlitz a declarat că piața auto europeană s-a redus după pandemie și că societatea se confruntă cu un deficit al cererii de aproximativ 500.000 de mașini, echivalentul a aproximativ două uzine.
„Piața pur și simplu nu există”, a spus el la întâlnirea de la sediul Volkswagen din Wolfsburg. El a adăugat că nu se așteaptă ca vânzările să se redreseze și că marca principală VW are la dispoziție „unul, poate doi” ani pentru a reduce cheltuielile și a-și ajusta producția.
Bani de investiții, în detrimentul angajaților
În replică, șefa comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo, a declarat că managementul a „afectat masiv încrederea” și a comparat amenințarea acestuia de a închide uzine cu o „declarație de faliment”.
Cavallo l-a îndemnat pe directorul general Oliver Blume, care nu era programat să țină un discurs, să se adreseze personalului și să explice de ce grupul acordă prioritate cheltuielilor pentru un parteneriat software de 5 miliarde de euro cu start-up-ul american Rivian în detrimentul protejării locurilor de muncă din Germania.
Perspectiva închiderii unuia dintre cele mai renumite sedii ale companiei a ridicat și mai multe semnale de alarmă pentru cea mai mare economie a Europei, care se confruntă cu o creștere anemică, o cerere mai slabă la export, costuri mai mari și concurență puternică din străinătate.
Proaspăt învins în alegerile regionale, care au înregistrat o creștere a sprijinului acordat extremei drepte, cancelarul Olaf Scholz a făcut din Volkswagen o prioritate absolută și s-a coordonat cu directorii companiei și cu membrii sindicatelor, a declarat o sursă familiarizată cu această chestiune.
Ministrul Muncii, Hubertus Heil, a promis sprijin, declarând pentru RTL că „Germania trebuie să rămână o țară cu industrie auto puternică”. Dar nu a specificat ce fel de sprijin și a spus că societatea trebuie mai întâi să își facă treaba pentru a asigura locurile de muncă și a preveni închiderea fabricilor.
Cabinetul Scholz era așteptat miercuri să convină asupra măsurilor propuse de reducere a impozitelor pentru a stimula cererea de vehicule electrice, dar pentru care nu s-a luat încă nicio inițiativă.
Subliniind contextul dificil, sentimentul de afaceri în industria auto germană a suferit și mai multe pierderi în august, a declarat miercuri institutul economic Ifo.
Volkswagen, ale cărui mărci includ, de asemenea, Audi, SEAT și Skoda, a declarat luni că ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania și înlăturarea unei garanții a locurilor de muncă, veche de zeci de ani, la șase dintre uzinele sale, în încercarea de a reducere unele costuri în valoare de 10 miliarde de euro. Măsura ar aduce o marjă de profit de 6,5% la marca VW până în 2026, în creștere de la 2,3% în primele șase luni ale acestui an.
Angajații așteaptă salarii mai mari
Sindicatele și conducerea Volkswagen din Germania trebuie să negocieze o creștere salarială în octombrie, însă reprezentanții sindicatelor doresc să devanseze acest termen și să poarte o discuție amplă cu privire la opțiunile producătorului auto, potrivit lui Thomas Knabel, reprezentant al sindicatului IG Metall la uzina Volkswagen din Zwickau.
Dar sindicatul, unul dintre cele mai puternice grupuri sindicale din Germania, cu locuri în consiliul de supraveghere al Volkswagen, nu își poate imagina începerea negocierilor fără ca grupul să își retragă amenințarea de a închide uzine, a avertizat el într-un interviu.
„Trebuie să convenim asupra regulilor jocului”, a spus el.
În timp ce conducerea a dat vina pentru dificultățile sale financiare pe înrăutățirea mediului economic din Germania și pe intrarea pe piață a unor noi concurenți, reprezentanții sindicatelor au afirmat că strategia de producție a constructorului auto a fost ineficientă și că decidenții au fost prea lenți în a investi pentru a produce un vehicul electric destinat pieței de masă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul introduce un nou...
Guvernul a decis, luni, majorarea cu 900 milioane lei a...
Guvernul va adopta ordonanţa...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Banca Națională a României a anunțat evoluția indicelui...
Alianța pentru Agricultură și...
România se află într-o perioadă...
Începând cu ora 13,00, la...
Conform raportului anual al...
Statele Unite vor furniza Ucrainei un ajutor financiar...
Prețul aurului a crescut luni,...
Camera de Comerţ Americană în...
O performanță cu adevărat remarcabilă, ce vine după un...
Informații de la Administrația...
Sectorul apărării a înregistrat...
Industria ascensoarelor din...
OpenAI a anunțat un plan de...
Banca Națională a României (BNR) lansează începând de...
Guvernul introduce noi taxe de...
Grupaj de știri.
Prețul aurului cunoaște o...
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) atrage...
Guvernul României pregătește adoptarea unei noi...
Guvernul lasă bugetarii fără o...
Hidroelectrica anunță stornarea facturilor pentru...
România își reduce dependența de importurile de gaze...
Autoritatea de Supraveghere...