Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia
Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia
Nu doar companiile aeriene au de suferit de pe urma pandemiei de coronavirus, ci şi faimoasele ''trenuri glonţ'' din Japonia, care în prezent sunt utilizate doar de câţiva navetişti, transmite Bloomberg.

"Văd mai mulţi angajaţi care fac curăţenie decât pasageri care coboară din tren", spune Taro Aoki, care supervizează mai multe restaurante fast-food în secţiunea gării centrale din Tokyo de unde pleacă trenurile regionale.

East Japan Railway Co. şi West Japan Railway Co., doi dintre cei mai mari operatorii de trenuri de mare viteză din Japonia, se aştepată la cele mai mari pierderi de după privatizarea reţelei de cale ferată din Japonia, în 1987. Compania East JR se aşteaptă la pierderi de 418 miliarde yeni (patru miliarde de dolari) în exerciţiul financiar actual, care se încheie la 31 martie 2021, faţă de un profit de 198,4 miliarde yeni în exerciţiul anterior. Rivalii de la West JR se aşteaptă la pierderi de 240 miliarde yeni.

Marea Britanie trebuie să DESPĂGUBEASCĂ Toyota și Nissan. Află motivul

Fotografiile postate pe reţelele de social media arată cât de goale au devenit trenurile de mare viteză.

"Aşa arată chiar şi după ce au redus la jumătate preţul biletelor", spune un utilizator de Twitter, după ce a postat o fotografie cu un vagon de tren complet gol operat de East JR. "După ce am plecat din gara Morioka, trenul s-a golit", a adăugat el.

O campanie naţională, intitulată Go To, destinată stimulării călătoriilor interne nu a dat impulsul aşteptat pentru trenurile shinkansen sau "trenurile glonţ" din Japonia. Lansată în luna iulie, această campanie oferea subvenţii de până la 50% pentru transport, hoteluri şi puncte de atracţie turistică din întreaga Japonia. Iniţial, capitala Tokyo a fost exclusă din această campanie, după care a fost adăugată recent.

Însă, în condiţiile în care numărul cazurilor de infecţie cu coronavirus a crescut, iar oamenii au devenit reticenţi în a pleca în vacanţe de teama infecţiei, unii politicieni au etichetat campania Go To drept un eşec. Alţii şi-au exprimat îngrijorarea că promovarea turismului va duce la răspândirea mai rapidă a virusului Covid-19 în Japonia. Iar mulţi oameni care vor să călătorească au preferat să utilizeze automobilul propriu pentru a evita contactul uman.

Cel mai probabil "este imposibil să revenim la perioada pre-Covid", susţine directorul de marketing de la East JR, Yoshitaka Watanabe. Acesta a dezvăluit că industria se aştepta la o revenire în formă de "V", însă cel mai probabil va fi una în formă de "L".

În luna august, numărul pasagerilor la trenurile de mare viteză ale East JR era cu 74% mai mic decât în luna august a anului trecut. Acelaşi indicator la compania Central Japan Railway Co. arată o scădere similară. Această companie a înregistrat un profit net de 656 miliarde yeni în exerciţiul încheiat la 31 martie 2020, însă, pentru exerciţiul curent, se aşteaptă la pierderi de 53,3 miliarde yeni.

Pentru a depăşi această criză, una dintre strategiile avute în vedere de East JR vizează extinderea operaţiunilor de logistică pentru a livra produse alimentare locale şi delicatese regionale, precum struguri, pere şi peşte către consumatori.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de valori
Fum alb care anunță că un nou papă a fost ales de conclav

Habemus papam! A ieșit fum alb din hornul Capelei Sixtine

Vestea bună a zilei vine de la Vatican unde pe hornul...

Tribunal
Banca Naționala a României
Ministerul Finanțelor
Marcel Boloș / Foto: gov.ro
Arme / Foto: Freepik
Nicolae Giugea este noul șef al Casei Naționalede Pensii
Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Donald Trump
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Dan Șucu, președintele Concordia
Ucraina. Foto: Freepik.com
Banca Norvegiei / FOTO: Wikipedia

Banca centrală a Norvegiei menține rata dobânzii la 4,5%

Norvegia, în contrast cu restul Occidentului.

Stație de transformare
Submarin

Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis...

Freepik.com
Robor
Foto: Freepik.com
Bursa / Foto: Freepik
Bani / FOTO: Freepik
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Aston Martin / FOTO: Wikipedia

Aston Martin, risc de ieșire de pe traseu la următorul viraj

Obiective ambițioase, realitate dezamăgitoare.

Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia

SUA modifică sistemul de control al traficului aerian

Un sistem considerat învechit și subdimensionat.


pixel