Într-o Declaraţie comună, cele două părţi au informat şi în legătură cu intenţia de derulare a unei colaborări pe termen lung în materie de energie regenerabilă offshore, hidrogen, captarea şi stocarea carbonului şi cercetare şi dezvoltare în energie.
Vicepreşedintele executiv al CE, responsabil cu Pactul Verde, Frans Timmermans, comisarul european pentru Energie, Kadri Simson, şi ministrul norvegian al Petrolului şi Energiei, Terje Aasland, au stabilit joi "să consolideze şi mai mult strânsa cooperare" deja existentă între cele două părţi în acest domeniu.
În Declaraţie, aceştia au subliniat relaţia "foarte solidă" care există între UE şi Norvegia, în cadrul căreia împart valori fundamentale şi obiective climatice comune, precum şi un cadru de reglementare comun prin intermediul Spaţiului Economic European.
UE a ţinut cont de faptul că Norvegia este cel mai mare producător de petrol şi gaze din Europa, cu o producţie "care contribuie în mod semnificativ" la securitatea energetică europeană, prin furnizarea a circa un sfert din consumul de gaze din statele membre, se mai arată în Declaraţie.
În plus, se mai semnalează că emisiile medii de CO2 şi metan provenite din producţia de petrol şi gaze a Norvegiei sunt scăzute în context mondial, respectiv mai puţin de jumătate din medie.
Totodată, blocul comunicat a apreciat "fiabilitatea" Norvegiei ca şi "furnizor sigur şi prudent" de petrol şi gaze în Europa, în ultimii 50 de ani, extrase din zăcămintele situate pe toată platforma continentală norvegiană.
Pe termen mai lung, UE recunoaşte, de asemenea, că Norvegia poate continua să fie "un mare furnizor" pentru Europa, dincolo de 2030, ţinând cont de "importantele sale resurse de petrol şi gaze, exploatarea continuă şi noile descoperiri şi dezvoltări de zăcăminte.
Petrolierele care transportă țițeiul rusesc dispar din ce în ce mai mult din Oceanul Atlantic, pe măsură ce sancțiunile împotriva exporturilor acestei națiuni se intensifică.
În ultimele 10 zile, cel puțin trei petroliere au dispărut din sistemele de urmărire prin satelit a navelor în timp ce se apropiau de insulele Azore, un mic grup de insule situate la aproximativ 950 de mile vest de Portugalia continentală.
Este foarte probabil că acestea petroliere și-au transferat încărcăturile pe alte nave. Astfel de transferuri nu se întâmplau acolo înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, cu atât mai puțin în afara vizibilității monitorizării prin satelit.
Nu este clar de ce navele au dispărut - ar putea fi vorba despre faptul că unii cumpărători doresc să își încheie achizițiile cât mai discret posibil. Uniunea Europeană a instituit o interdicție privind cumpărarea de petrol rusesc, care intră pe deplin în vigoare abia în decembrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Un studiu publicat de Banca...
Guvernul României urmează să...
Agenția Națională pentru...
Ministerul Dezvoltării,...
Larry Fink, CEO al companiei de...
Curs valutar, 22 ianuarie 2025.
Președinta Comisiei Europene,...
China a stabilit un nou record...
Deficitul bugetar al României crește, contrar tendinței...
Ilie Bolojan a anunţat planul...
Bursele și moneda Chinei sub...
Cifre oficiale de la INS despre producţia de cărbune a...
Revolut lansează o nouă...
Dolarul crește ușor pe fondul...
Agenția Națională de...
Alegerea lui Donald Trump în...
Statele Unite vor impune taxe...
România a primit un semnal...
Presa din Coreea de Nord a relatat despre ceremonia de...
Rusia a capturat două dintre...
Comisia Europeană a lansat, pe...