Un serial și o formație de cântăreți au impulsionat exporturile de produse sud-coreene

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Popularitatea muzicii pop sud-coreene şi succesul unor filme precum "Parasite" sau al serialului de televiziune "Squid Game" au stimulat vânzările de produse "Made in Koreea" pe pieţele externe, astfel că branduri care odată erau obscure ajung acum până în SUA, transmite Bloomberg.

Un exemplu este producătorul de găluşte coreene mandu CJ Cheiljedang Corp., ale cărui vânzări au crescut cu 19% în Asia şi Europa în trimestrul al treilea după ce doi membri ai grupului de K-pop BTS au avut o dispută publică cu privire la acest produs popular în Coreea de Sud. Aproape jumătate din vânzările de produse alimentare ale CJ Cheiljedang Corp. au venit de peste hotare în 2020, în creştere spectaculoasă faţă de doar 14% în 2018.

"Mâncarea este cea mai uşoară modalitate pentru a experimenta cultura unei ţări. Succesul grupurilor de K-pop reprezintă un semnal pozitiv pentru producătorii sud-coreeni de alimente", spune Mijin Jo, analist la NH Investment & Securities.

Bani, noroc și fericire în 2022. Talismanul potrivit pentru aceste zodii

De asemenea, acţiunile producătorului sud-coreean de tăiţei instant Nongshim Co. au explodat după ce unul dintre personajele feminine principale din filmul "Parasite" a pregătit două dintre produsele firmei pentru a arăta cum unii sud-coreeni înstăriţi îşi suplimentează tăiţeii instant cu carne de vită scumpă. După ce filmul "Parasite" a fost premiat cu Oscar, vânzările de peste hotare ale firmei Nongshim au crescut cu 24% în 2020 până la 990 milioane de dolari. În aceste condiţii compania cu sediul la Seul a decis să deschidă a doua fabrică din SUA pentru a putea vinde până la 850 de milioane de pungi cu tăiţei în cele două Americi.

Biscuiţii Dalgona au redevenit populari după ce competitorii din serialul "Squid Game" au fost supuşi unei probe în care trebuiau să taie biscuiţii în diferite forme geometrice. Acum unele restaurante din SUA au început să includă aceşti biscuiţi, care au apărut în perioada Războiului din Coreea, în meniurile lor de deserturi. Vânzările de biscuiţi Dalgona pe site-ul de shopping sud-coreean Gmarket.co.kr au crescut cu 343% după ce serialul "Squid Game" a fost difuzat pe Netflix. În plus, aceiaşi biscuiţi au devenit virali pe social media după ce pe TikTok şi YouTube au fost postate filmuleţe cu oameni care încearcă să taie biscuiţii în diferite forme, precum stele sau cercuri, la fel ca şi personajele din "Squid Game".

Însă nu doar producătorii sud-coreeni de alimente au dobândit noi clienţi peste hotare. O dovadă este producătorul sud-coreean de purificator de aer şi apă Coway Co. începând din luna martie a acestui an i-a inclus pe membrii grupului BTS în mesajele sale publicitare iar vânzările sale au explodat pe mai multe pieţe din străinătate inclusiv în SUA. În trimestrul al treilea vânzările totale ale Coway Co. au ajuns la un nivel record, graţie unei creşteri de 43% în Malaezia şi unui avans de 12% în SUA. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB
ANAF / Foto: DCBusiness
Freepik.com

Se înfiinţează Radarul Balastierelor

Proiectul de dezvoltare a aplicaţiei "Radarul...

Euro - dolar / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Factură energie electrică
Șofedr de TIR / Foto: Freepik
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Inteligența artificială va prelua o serie de meserii de la oameni / Foto: Freepik

Lista neagră a meseriilor pe care AI le va șterge primele

Inteligența artificială pregătește cea mai mare...

Bani / Foto: DCBusiness
Centrală electrică / Foto: Freepik
Viza pentru SUA / Foto: Freepik
REMAT
Inflație
Ou Faberge / Foto: Faberge
Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Banca Naționala a României
Notar / Foto: Freepik
Un cuplu completează documente / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Militari ucraineni / Foto: Volodimir Velenski / Telegram
Băncile au reguli noi / Foto: Freepik
Vacanta de trei zile / Foto: Freepik

Românii se pregătesc de o nouă minivacanță

Veste bună pentru angajați: în august 2025, sărbătoarea...

Mark Zandi, economist Moodys

Economist Moody’s avertizează: SUA intră în recesiune

Economistul Mark Zandi avertizează că economia SUA se...

Freepik.com

pixel