Această creștere se datorează unei redresări de pe piețele emergente, arată datele Counterpoint Research, conform CNBC.
Tranzacțiile au crescut cu 5% de la an la an în octombrie, potrivit raportului.
"Creșterea a fost condusă de piețele emergente, cu o redresare susținută în Orientul Mijlociu și Africa, revenirea Huawei în China și debutul sezonului festiv în India", a declarat firma de cercetare. Piețele dezvoltate, cu o saturație relativ mai mare a smartphone-urilor, au înregistrat o redresare mai lentă, a adăugat aceasta.
Huawei a înregistrat cea mai rapidă creștere dintre producătorii de smartphone-uri din China în trimestrul al treilea, după ce firma a lansat în septembrie smartphone-ul Mate 60 Pro, care a stârnit un mare interes din partea consumatorilor datorită procesorului său avansat.
De asemenea, luna octombrie a înregistrat cele mai mari vânzări lunare de smartphone-uri din ianuarie 2022, potrivit raportului.
Lansarea iPhone 15 la sfârșitul lunii septembrie a contribuit, de asemenea, la susținerea vânzărilor de smartphone-uri. "În comparație cu anul trecut, lansarea a fost amânată cu o săptămână, ceea ce a însemnat că efectul vânzărilor noului iPhone a fost resimțit în octombrie", a declarat Counterpoint Research.
Vânzările globale de smartphone-uri au fost afectate de penuria de componente, de acumularea de stocuri și de ciclurile de înlocuire a acestor produse.
"Aceste probleme au fost agravate de un mediu macroeconomic incert și, ca urmare, vânzările globale de smartphone-uri au scăzut de la an la an în fiecare lună timp de mai bine de 2 ani", conform aceleiași surse.
Firma de cercetare în domeniul tehnologiei Canalys a declarat luna trecută că declinul vânzărilor globale de smartphone-uri a încetinit, livrările din trimestrul al treilea scăzând cu doar 1%, comparativ cu un declin de 10% în trimestrul precedent.
"Cererea în creștere pentru oferte noi pe piețele emergente propulsează mărcile pe măsură ce se apropie sezonul sărbătorilor", a declarat Sanyam Chaurasia, analist senior la Canalys.
Samsung a continuat să conducă piața globală de smartphone-uri în trimestrul al treilea, cu o cotă de 20% din totalul vânzărilor de smartphone-uri, potrivit datelor Counterpoint Research. Apple s-a clasat pe locul al doilea, cu o cotă de piață de 16%, urmată de mărcile chinezești Xiaomi (12%), Oppo (10%) și Vivo (8%).
Counterpoint Research se așteaptă ca piața globală de smartphone-uri să crească în continuare în trimestrul al patrulea.
"După o creștere puternică în octombrie, ne așteptăm ca piața să crească de la an la an și în trimestrul IV 2023, punând piața pe calea unei redresări treptate în trimestrele următoare", a declaran compania de cercetare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...