Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Guvernul are pe agenda şedinţei de luni aprobarea unei ordonanţe de urgenţă care vizează diminuarea contribuţiei financiare de la bugetele locale şi asociaţiile de proprietari la lucrările de reabilitare energetică a blocurilor de locuinţe.
Potrivit unui comunicat al Executivului, proiectul de ordonanţă de urgenţă modifică şi completează Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
Actul normativ propune reglementarea unor măsuri care să conducă la creşterea numărului de clădiri renovate energetic şi la utilizarea optimă a fondurilor alocate prin Politica de Coeziune pentru realizarea obiectivelor europene şi naţionale în domeniul eficienţei energetice în clădiri, se precizează în nota de fundamentare. În acest sens, se prevede ca finanţarea unor activităţi/lucrări de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe se poate asigura din fonduri europene. Totodată, se diminuează contribuţia suplimentară asigurată de la bugetele locale şi asociaţiile de proprietari pentru acest tip de investiţii.
Din perspectiva finanțării din Politica de Coeziune pentru perioada de programare 2021-2027 a proiectelor privind performanța energetică a blocurilor de locuințe, proiectul de ordonanță de urgență propune modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât finanțarea acestor proiecte să fie asigurată după cum urmează:
a). în cazul regiunilor mai puțin dezvoltate:
a. 90% din fondurile europene nerambursabile și din alocații de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație în bugetul programelor, conform ratei de cofinanțare stabilite prin deciziile Comisiei Europene de aprobare a programelor;
b. 5% din alocații de la bugetul de stat în limita sumelor prevăzute cu această destinație în bugetul Ministerului Finanțelor, reprezentând contribuție suplimentară de la bugetul de stat față de contribuția prevăzută la lit.a) pct.i.;
c. 5% din fonduri aprobate anual cu această destinație în bugetele locale și/sau din alte surse legal constituite, precum și din fondul de reparații al asociațiilor de proprietari și/sau din alte surse legal constituite. Cota de contribuție proprie a autorităților administrației publice locale se stabilește pe baza documentelor procedurale specifice implementării programelor și nu poate depăși 3%.
b). în cazul regiunilor mai dezvoltate:
i. 90% din fondurile europene nerambursabile și din alocații de la bugetul de stat și din bugetele locale, în cazul regiunilor mai dezvoltate, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație în bugetul programelor, conform ratei de cofinanțare stabilite prin deciziile Comisiei Europene de aprobare a programelor;
ii. 5% din alocații de la bugetul de stat în limita sumelor prevăzute cu această destinație în bugetul Ministerului Finanțelor, reprezentând contribuție suplimentară de la bugetul de stat față de contribuția prevăzută la lit.b) pct.i.;
iii. 5% din fonduri aprobate anual cu această destinație în bugetele locale și/sau din alte surse legal constituite, reprezentând contribuție suplimentară de la bugetul local față de contribuția prevăzută la lit.b) pct.i, precum și din fondul de reparații al asociațiilor de proprietari și/sau din alte surse legal constituite. Cota de contribuție proprie a autorităților administrației publice locale, reprezentând contribuția suplimentară de la bugetul local, se stabilește pe baza documentelor procedurale specifice implementării programelor și nu poate depăși 3%.
Totodată, se va stabili cota de contribuție proprie a autorităților administrației publice locale de maximum 3% din valoarea proiectului, pentru a echilibra contribuția asociațiilor de proprietari și a stimula astfel promovarea de proiecte pentru creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe.
Astfel, se vor stabili condiții de finanțare echilibrate și se va evita o competiție artificială și inechitabilă în accesarea fondurilor aferente Politicii de Coeziune și PNRR. Totodată, se va evita o sub-utilizare a fondurilor nerambursabile alocate României prin Politica de Coeziune.
Nota de fundamentare poate fi studiată aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...