Aproape 4.700 de firme şi PFA au intrat în insolvenţă anul acesta
Vestul și Capitala conduc topul...
Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor reglementează toate relațiile dintre reprezentanții asociației și proprietarii de apartamente.
Aceasta nu prevede nicio posibilitate prin care administratorul unei asociații de proprietari să poată refuza o plată fragmentată a cheltuielilor de întreținere, încercând în acest fel să determine plata întregii facturi. El nu poate, de asemenea, nici să condiționeze încasarea banilor pentru aceste cheltuieli de plata sumelor stabilite pentru fondul de rulment sau fondul de reparații.
După cum precizează sus menționată, fiecare asociație este obligată să aibă un cont bancar. Așadar, toate plățile, indiferent de natura lor, se vor putea face în acest cont bancar, însă, pentru sumele reprezentând contribuția la fondul de reparații și cel de rulment, ”administratorul eliberează chitanță nominală separată”, conform aceleiași legii.
Aceasta înseamnă, că, din moment ce el a încasat banii pentru întreținere, nu îi poate folosi pentru niciunul dintre cele două fonduri și nu poate refuza încasarea lor, dacă suma nu acoperă valoarea întreținerii dintr-o lună, adică dacă se face plata parțială a acesteia.
Viața la bloc. RESTRICȚII la cheltuierea FONDULUI de RULMENT
Legea obligă la afișarea contului bancar cu toate datele de identificare la avizier, așadar, plățile se pot face și prin bancă, nu doar cu numerar. La plata prin instrumente bancare nu există nicio limitare a sumei, aceasta fiind strict la latitudinea celui care o efectuează. O astfel de limitare la plata cu numerar, adică refuzul aceptării unei sume care nu acoperă întreaga factură curentă, reprezintă o restricționare din partea administratorului.
Banii pe care îi plătim asociației sunt, de fapt, pentru acoperirea cheltuielilor cu servicii de care beneficiem. Dacă facem o paralelă cu un alt furnizor de servicii, să zicem unul din sfera electricității, putem susține că, de multe ori, o plată parțială ne poate scuti de neplăceri.
Acceptarea plăților parțiale ar fi, oricum, în avantajul asociațiilor de proprietari, care ar avea mai mulți bani la dispoziție pentru a acoperi cheltuielile cu furnizorii de servicii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Vestul și Capitala conduc topul...
Calendarul fiscal al lunii...
Criza cipurilor lovește Europa,...
Capitala României se compară,...
Un proiect de lege depus la...
Peste 30 de ferme din Germania...
Prețul energiei pe piața pentru...
Coreea de Nord a găsit metodele prin care să eludeze...
Orice român își poate verifica gratuit, online, situația...
Activele fondurilor de pensii...
În timp ce România numără leii...
Probleme în achiziţia online a...
IMM România susţine necesitatea...
Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a anuţat vineri, că va...
Curs valutar BNR, 24 octombrie...
PPC Energie introduce un nou...
Carrefour ar fi mandatat BNP...
Banca Națională a României...
Bursa de Valori Bucureşti începe ziua pe verde:...