Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Președintele Chinei, Xi Jinping, l-a îndemnat luni pe prim-ministrul spaniol Pedro Sanchez, aflat în vizită, să joace un "rol constructiv" în îmbunătățirea relațiilor tensionate dintre Beijing și Uniunea Europeană.
Sanchez, la rândul său, a declarat că speră ca UE să evite un război comercial cu China, chiar dacă Bruxellesul ia în considerare impunerea unor tarife asupra vehiculelor electrice fabricate în China.
În cadrul întâlnirii, Xi a vorbit și despre aprofundarea legăturilor comerciale dintre China și Spania în sectoare precum inteligența artificială, economia digitală, energia nouă și alte domenii de înaltă tehnologie.
Liderul chinez a afirmat că Beijingul dorește să colaboreze cu Bruxellesul pentru a dezvolta în continuare o relație China-UE în care cele două părți să-și mențină independența și autonomia, dar și să reușească împreună, aducând beneficii lumii, potrivit unui comunicat chinez.
"Sperăm că Spania va continua să joace un rol constructiv în această privință", a adăugat Xi.
Sanchez a răspuns: "Spania dorește să colaboreze constructiv pentru ca relațiile dintre cele două părți să fie mai apropiate, mai bogate și mai echilibrate."
În iunie, Beijingul a declarat că fricțiunile cu UE privind planurile acesteia de a impune tarife de până la 36,3% pe vehiculele electrice ar putea declanșa un conflict comercial, la câteva zile după ce China a anunțat o anchetă antidumping ca răspuns la importurile de carne de porc din Europa.
În august, China a ridicat miza prin deschiderea unei anchete asupra subvențiilor pentru produse lactate acordate de blocul de 27 de state.
Înainte de întâlnirea cu Xi, Sanchez a declarat în cadrul unor evenimente de afaceri că Spania va lucra pentru un consens negociat în disputa privind vehiculele electrice în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului și că "un război comercial nu ar aduce beneficii nimănui", a declarat o sursă guvernamentală.
Spania a exportat în 2023 produse din carne de porc în valoare de 1,5 miliarde de dolari, pe care China le va investiga, potrivit datelor vamale chineze, depășind cu mult exporturile Olandei și Danemarcei, aflate pe locurile doi și trei.
Spania a vândut, de asemenea, produse lactate în valoare de aproape 50 de milioane de dolari către China anul trecut.
Însă, într-un semn promițător pentru producătorii spanioli de carne de porc, o altă sursă cu acces direct la întâlnirea dintre Xi și Sanchez a spus că cei doi lideri au "găsit armonie și înțelegere" atunci când au fost întrebați despre posibilele restricții asupra exporturilor de carne de porc ale Spaniei.
"Întâlnirea a decurs extrem de bine", a declarat sursa, adăugând că ambii lideri și-au apărat pozițiile în timp ce căutau acorduri.
"Vrem să construim punți împreună pentru a apăra o ordine comercială echitabilă", i-a spus Sanchez celui de-al doilea oficial chinez, premierul Li Qiang, înainte de întâlnirea cu Xi.
Spania a avut un deficit comercial de 17,27 miliarde de euro (19,07 miliarde de dolari) în prima jumătate a acestui an, potrivit statisticilor guvernamentale.
Sanchez va dori, de asemenea, asigurări că China nu va riposta împotriva Bruxellesului prin majorarea propriilor tarife asupra vehiculelor mari cu motoare pe benzină importate, așa cum au sugerat unele surse mass-media chineze.
Aceasta ar putea afecta SEAT, un producător de automobile deținut de Volkswagen, care este unul dintre cei mai mari angajatori din Spania.
Marți, Sanchez este așteptat să se întâlnească cu reprezentanți ai SAIC Motor, unul dintre producătorii chinezi de automobile cei mai afectați de tarifele UE, și să semneze un Memorandum de Înțelegere cu compania de tehnologie verde Envision, care construiește o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Spania.
"În acest context tot mai geopolitic și economic, așa cum ați subliniat, trebuie să lucrăm împreună pentru a rezolva diferențele prin negociere", i-a spus Sanchez lui Xi.
Într-un vot consultativ din iulie, Spania, împreună cu Franța și Italia, a susținut propunerea Comisiei Europene de a adopta taxe suplimentare pentru vehiculele electrice fabricate în China, pe lângă tariful standard de 10% al blocului.
Însă Beijingul a încercat să convingă statele membre ale UE să respingă aceste restricții la votul final din octombrie.
Tarifele ar fi implementate pe lângă tariful standard de import de 10% al UE, cu excepția cazului în care o majoritate calificată de 15 membri ai UE reprezentând 65% din populația UE votează împotriva lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...