Bătrâna Pegas, transformată în bicicletă inteligentă. Interviu EXCLUSIV

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Andrei Botescu cu Xmera la CES 2019
Andrei Botescu cu Xmera la CES 2019
  • Andrei Botescu cu Xmera la CES 2019
Andrei Botescu este un entuziast al ciclismului care în anul 2010 a decis să reînvie bicicleta copilăriei, Pegas. Pegas a marcat sufletele majorității copiilor din România până în 1989, produs care a dispărut odată cu prăbușirea tuturor industriilor de la noi din țară.

Tânărul antreprenor a decis, la 10 ani după preluarea Pegas, că este momentul să se ducă în direcția noilor tehnologii și a pus la punct bicicleta biometrică Xmera. Xmera este un amestec între bicicletă, motocicletă și aparat de antrenament.

Andrei a absolvit liceul I.L. Caragiale din București, după care a urmat cursul ”Modernism și Postmodernism al Istoriei Ideilor Europene din secolul XX”, la Universitatea Lund din Suedia. Cum se împacă cele două domenii? Inventatorul bicicletei Xmera spune că îl fascinează domeniile de avangardă.

DCBusiness: Când și de ce te-ai hotărât să mergi la CES?

Andrei Botescu: Dintodeauna mi-am dorit să ieșim afară din țară într-un stil mare. Acum am simțit că avem produsul cu care să  facem diferența în lumea bicicletelor dar și a tehnologiei, pentru că bicicleta asta este în avangarda integrării tehnologiei IT în mobilitate urbană

DCB: Ce înseamnă Xmera?

AB: Xmera e din mitologia greaca, din povestea cu Pegas. Se citeste himera și are sensul de hibrid. Hibridul dintre motocicletă, bicicletă și aparat de antrenament.

DCB: Cum ti-a venit ideea bicicletei bionice?

AB: După mai multe experimente desfășurate în laboratorul nostru de cercetare și dezvoltare în cadrul proiectului pentru serviciul inteligent de închiriere a bicicletelor.

DCB: Cum fincționează?

AB: Persoana se poate conecta la controller-ul bicicletei (computer) printr-o aplicație de pe brățară sau smartwach ori direct cu senzorul de pe ghidon, și astfel sunt transmiși indicatorii biometrici (puls sau unde cerebrale) către bicicletă. În funcție cum este setată bicicleta, se pedalează mai greu sau mai ușor. De pildă, bicicleta poate fi programată pentru un puls constant de 140 (ca pentru un exercițiu cardio).

DCB: Cu ce impresii ai plecat de la CES?

AB: Este un târg foarte mare, imposibil de vizitat în 4 zile. Acolo întâlnești cele mai promițătoare proiecte și în același timp și furnizorii de servicii și hardware cu care îți poți duce la bun sfărșit proiecte proprii.

DCB: Cand va fi lansat pe piață produsul și la ce preț?

AB: Încercam să intrăm pe crowdfunding (Indiegogo sau Kickstarter în aprilie) cu un discount mare pentru cei care vor să susțină proiectul printr-o achiziție în avans. O sa livram primele biciclete din toamnă iar prețul de retail va fi în jur de 2500 de $.

Vreau sa precizez ca în acest proiect, Pegas este partener dar există și o echipă care are experiență în dezvoltarea și finanțarea unor produse inovative pe rețelele de crowdfunding. În principal sunt doi experți – antreprenori in serie in USA : Cosmin Rata și Cosmin Carvaci.

DCB: Unde veți produce bicicleta electrică Xmera? De ce crezi că ar fi potrivită pentru consumatorul autohton?

AB: Încercăm să o producem în România dar nu se adresează preponderent pieței locale. De aceea mergem pe crowdfunding. De obicei acolo sunt clienți din USA, Canada, Marea Britanie, Germania sau Franța.

DCB: De ce e important un astfel de vehicul?

AB: Cea mai importantă caracteristică este opțiunea de a controla bicicleta pe baza undelor cerebrale. A doua este că o poți folosi în mod cardio ca pe o masina de gimnastică.

Bicicleta în sine este foarte utilă, poate transporta 2 pasageri cât și bagaje. Este foarte potrivită pentru transportul urban. De exemplu, poți duce copilul la școală, poate fi utilizată de curierii care livrează mâncare și nu numai.

Xmera este un proiect independent de Pegas dar este unul din parteneri, mai precis producatorul.

Citește și:

Afacere unică în România. Este doar pentru bărbaţi şi poate ajunge şi în oraşul tău

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel