Fitch Ratings confirmă ratingul României, dar ne avertizează. Care sunt consecințele
Rating susţinut de apartenenţa...
Potrivit sursei citate, lungimea totală a obiectivului este de 25,69 kilometri, iar traseul proiectului Varianta de ocolire Timişoara Sud se desfăşoară pe teritoriul administrativ al judeţului Timiş, pe raza municipiului Timişoara şi a localităţilor Sânmihaiu Român, Şag, Giroc, Moşniţa Nouă şi Ghiroda.
"Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin zona Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe viitoarea autostradă Arad - Timişoara - Lugoj. Varianta de ocolire Timişoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timişoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega şi nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel, varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul", se arată în comunicatul citat.
Viteza de proiectare este de minimum 80 km/h, structura rutieră fiind dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani.
Citește și:
Declaraţie şocantă. Sunt mulți care nu își au locul în această instituţie
CNAIR precizează că la drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecţii la nivel tip giraţie şi intersecţii la nivel tip "cruce'. De asemenea, legătura între varianta de ocolire şi reţeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzută a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere. "În urma consultării autorităţilor locale şi a Direcţiei de Urbanism a Consiliului Judeţean Timiş, cât şi a studiului de trafic a reieşit necesitatea amenajării legăturii variantei de ocolire cu reţeaua rutieră existentă", notează CNAIR.
Operatorul economic care va realiza proiectarea şi execuţia este Tirrena Scavi SpA.
Valoarea contractului este de aproximativ 272,432 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 58 milioane de euro (fără TVA), având un cost pe kilometru de 2,25 milioane euro, tot fără TVA. Sursa de finanţare este reprezentată de fonduri europene nerambursabile.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de către antreprenorul câştigător este de 10 ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Rating susţinut de apartenenţa...
Declinul social-democraților...
Guvernul s-a decis în privința...
Aplicația de inteligență...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...
Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...
Anunțul a fost făcut de...
Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...
Suma totală depășește 130 de milioane de dolari.
Buget record pentru apărare.
Un demers care vizează bateriile.
Creșteri semnificative pentru...