”Sărăcia este atestată statistic”. Mircea Coșea: Noul președinte trebuie să fie sincer
Deficitul bugetar pune presiune...
Nava eCSOV este rezultatul colaborării dintre Bibby Marine și compania britanică de proiectare maritimă Longitude. Vasul va fi echipat cu un sistem avansat de baterii și motoare dual-fuel pe bază de metanol, asigurând astfel operațiuni fără emisii. Aceasta va putea funcționa exclusiv pe baterii pe durata unei zile complete de activitate, având autonomie pentru deplasări între câmpul de lucru și port.
Designul inovator al navei integrează digitalizare și inteligență artificială pentru optimizarea continuă a eficienței pe parcursul duratei sale de viață. Proiectul face parte din programul Zero Emission Vessels and Infrastructure (ZEVI), finanțat de Departamentul pentru Transport al Regatului Unit și gestionat de Innovate UK. ZEVI este o inițiativă a programului UK SHORE, care vizează decarbonizarea sectorului maritim intern.
Moment istoric în transportul naval
Industria transportului naval se îndreaptă rapid către soluții mai ecologice, cu un accent deosebit pe electrificare. Această tendință este alimentată de nevoia de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și de a îmbunătăți eficiența energetică.
Tendințe și inovații în electrificarea transportului naval:
Feriboturi electrice: Țări precum Norvegia au integrat deja feriboturi electrice în rețelele lor de transport, demonstrând viabilitatea acestor soluții pentru rute scurte.
Nave de marfă electrice: Companii din China au lansat portcontainere complet electrice, capabile să transporte mii de tone fără a emite poluanți.
Proiecte europene: Uniunea Europeană promovează inițiative de reducere a emisiilor în transportul maritim, încurajând dezvoltarea și adoptarea navelor electrice și a altor tehnologii sustenabile.
De exemplu, în Spania, Ministerul Transporturilor elaborează un Plan de Acțiune Național pentru decarbonizarea sectorului maritim, în timp ce companii precum Baleària au introdus feriboturi electrice între Ibiza și Formentera.
De asemenea, în Australia, compania Incat Tasmania construiește un feribot electric de mari dimensiuni, destinat să lege Argentina de Uruguay, demonstrând potențialul navelor electrice pe distanțe mai lungi.
Aceste evoluții subliniază angajamentul industriei navale de a adopta tehnologii mai curate și mai eficiente, marcând un pas semnificativ către un viitor sustenabil în transportul maritim.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Deficitul bugetar pune presiune...
Două institute de sondare care au realizat exit poll,...
Candidatul Alianței electorale...
Candidatul independent la...
Candidatul AUR la președinția...
Aproape 13.000 de firme...
Ministrul Energiei, Sebastian...
Capitalizarea bursei scade cu...
Recent, bursele mondiale au...
Autoritățile au promis un plus de peste 9%.
Bitcoin, dincolo de statutul de...
„Vor fi necesare mai multe...
Iată cele mai importante...
Dacă folosești frecvent...
Ultima escaladare tarifară a...
Miliardarul american Elon Musk...
La Harvard, mândrie și teamă în...
Vânzările în țările europene au scăzut dramatic în...
Practic, este sfârșitul unei ere.
Deocamdată este vorba de doar câteva produse.
Totuși, nu toate sectoarele au de suferit din cauza...
Avertisment de la Buffett, falimente în scădere, scandal...
ONRC: Numărul firmelor care...
Prezență record la urne în...
Românii trebuie să-și expoateze din nou imaginația și...
Arabia Saudită, Rusia și alți...
Warren Buffett critică...