Fitch Ratings confirmă ratingul României, dar ne avertizează. Care sunt consecințele
Rating susţinut de apartenenţa...
Nava eCSOV este rezultatul colaborării dintre Bibby Marine și compania britanică de proiectare maritimă Longitude. Vasul va fi echipat cu un sistem avansat de baterii și motoare dual-fuel pe bază de metanol, asigurând astfel operațiuni fără emisii. Aceasta va putea funcționa exclusiv pe baterii pe durata unei zile complete de activitate, având autonomie pentru deplasări între câmpul de lucru și port.
Designul inovator al navei integrează digitalizare și inteligență artificială pentru optimizarea continuă a eficienței pe parcursul duratei sale de viață. Proiectul face parte din programul Zero Emission Vessels and Infrastructure (ZEVI), finanțat de Departamentul pentru Transport al Regatului Unit și gestionat de Innovate UK. ZEVI este o inițiativă a programului UK SHORE, care vizează decarbonizarea sectorului maritim intern.
Moment istoric în transportul naval
Industria transportului naval se îndreaptă rapid către soluții mai ecologice, cu un accent deosebit pe electrificare. Această tendință este alimentată de nevoia de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și de a îmbunătăți eficiența energetică.
Tendințe și inovații în electrificarea transportului naval:
Feriboturi electrice: Țări precum Norvegia au integrat deja feriboturi electrice în rețelele lor de transport, demonstrând viabilitatea acestor soluții pentru rute scurte.
Nave de marfă electrice: Companii din China au lansat portcontainere complet electrice, capabile să transporte mii de tone fără a emite poluanți.
Proiecte europene: Uniunea Europeană promovează inițiative de reducere a emisiilor în transportul maritim, încurajând dezvoltarea și adoptarea navelor electrice și a altor tehnologii sustenabile.
De exemplu, în Spania, Ministerul Transporturilor elaborează un Plan de Acțiune Național pentru decarbonizarea sectorului maritim, în timp ce companii precum Baleària au introdus feriboturi electrice între Ibiza și Formentera.
De asemenea, în Australia, compania Incat Tasmania construiește un feribot electric de mari dimensiuni, destinat să lege Argentina de Uruguay, demonstrând potențialul navelor electrice pe distanțe mai lungi.
Aceste evoluții subliniază angajamentul industriei navale de a adopta tehnologii mai curate și mai eficiente, marcând un pas semnificativ către un viitor sustenabil în transportul maritim.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Rating susţinut de apartenenţa...
Declinul social-democraților...
Guvernul s-a decis în privința...
Donald Trump a câștigat...
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...
Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...
Anunțul a fost făcut de...
Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...
Suma totală depășește 130 de milioane de dolari.
Buget record pentru apărare.
Un demers care vizează bateriile.
Creșteri semnificative pentru...
Donald Trump și administrația...