Actul de identitate se obține mai ușor. Noi modificări ale legii

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Ce informații dispar de pe noul document și care va fi valabilitatea
Ce informații dispar de pe noul document și care va fi valabilitatea
Obținerea actelor de identitate se va face după noi reguli care se vor aplica în curând, procesul simplificându-se dar și cerințele vor deveni mai stricte.

Conform unei noi propuneri care se află la avizare la Senat, cei care solicită actul de identitate dar care nu se vor putea prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cererea va putea fi depusă Ia cel mai apropiat serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor, care va prelua cererea şi va elibera actul de identitate.

La ora actuală legea prevede că actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau reședință a persoanei fizice, pe baza cererii acesteia sau a reprezentantului său legal.

Noua modificare mai introduce li alte câteva prevederi, una dintre ele vizâns spațiul de locuire. Astfel că “spaţiul care face obiectul titlului locativ trebuie să îndeplinească, prin raportare la numărul de persoane care locuiesc în acesta, exigenţele minimale pentru locuinţe prevăzute de Anexa nr. 1 la Legea locuinţei nr. 114/1996”.

Regula nu se va aplica în situaţia în care solicitantul actului de identitate are calitatea de soţ, rudă sau afin până la gradul IV, inclusiv, al/ a găzduitorului.

Legea 114/1996 stabilește următoarele limite în ceea ce privește suprafețele minimale raportate la numărul de persoane:

Persoane/ familieCamere/ locuințăSuprafața utilăSuprafața construită
1137 mp58 mp
2252 mp81 mp
3366 mp102 mp
4374 mp 115 mp
5487 mp135 mp
6493 mp144 mp
75107 mp166 mp
85110 mp171 mp

În fine, viitoarea lege stabilește că persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei în termen de 15 zile de la mutare şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.

Acum, persoanele care își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința sunt obligate să ceară doar înscrierea în cartea de imobil la noua locuință în termen de 15 zile de la mutare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Consiliul Ecofin
Președintele Emmanuel Macron, gazda reuniunii la nivel înalt

Macron propune o ofensivă europeană în sectorul spațial

Președintele Franței propune accelerarea lansărilor și...

TVA
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
e-factura
Foto ilustrativ: AI Freepik.com
Donald Trump
RO e-Transport

Ghid RO e-Transport, actualizat: reguli, termene și amenzi

Ghidul oficial pentru utilizarea sistemului RO...

Transelectrica
Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Asigurări / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Traian Preoteasa
Venituri neimpozabile
Ministerul Finanțelor
Dolari și aur / Foto: Freepik
 Foto: Pexels.com
Bursa de Valori București
Industrie / Sursa: Freepik.com

Economia gâfâie. Scădere a cifrei de afaceri din industrie

Afacerile din industrie au scăzut, la nivelul primelor...

Foto: Freepik.com

pixel