Viteza internetului în România pierde din avânt în fiecare an și iese din top 10
Până în urmă cu mai mult de 10...
”Transferul va începe luni, 1 martie, şi începând din ziua de 3 martie toate zborurile de pasageri se vor efectua de pe noul aeroport, lăsând vechiului aeroport zborurile avioanelor de marfă”, a declarat directorul de comunicare de la IGA, Gökhan Sengül.
Noul aeroport, care începând cu data de 2 martie va moşteni sigla IST, va avea iniţial două piste de aterizare, urmând ca din 2020 să i se adauge o a treia pistă, a precizat Sengül. Încă de la început, instalaţiile noului aeroport vor avea capacitatea teoretică de a gestiona 80 de zboruri pe oră (40 de decolări şi 40 de aterizări), ceea ce va permite un număr de maxim 2.000 de zboruri pe zi, o cifră clar mai mare decât recordul de 1.500 de zboruri pe zi al actualului aeroport Ataturk.
Dacă în prezent aeroportul internaţional Ataturk din Istanbul este tranzitat de peste 60 de milioane de pasageri pe an, noul aeroport aspiră să ajungă la 90 de milioane de pasageri în 2019 pentru ca în cursul unui deceniu să ajungă la o capacitate de 200 milioane de pasageri pe an.
Citește și:
Noul aeroport al Turciei: un proiect controversat! VIDEO
Construcţia noului aeroport internaţional din Istanbul a început în 2015 pe un teren unde înainte era o mină deschisă de cărbune pe coasta Mării Negre, la aproximativ 35 kilometri nord -vest de centrul istoric al Istanbulului. Oficial, aeroportul a fost inaugurat în data de 29 octombrie 2018, cu ocazia zilei naţionale, dar deocamdată găzduieşte doar un număr redus de zboruri ale companiei Turkish Airlines, inclusiv unele spre Paris, Frankfurt, München şi Moscova. Chiar dacă planurile vizează conectarea noului aeroport cu Istanbul via o linie de metrou, pentru moment sunt doar câteva linii de autobuz care au nevoie de aproximativ o oră pentru a face naveta între oraş şi noul aeroport.
Istanbul mai are un al treilea aeroport internaţional, Sabiha Gokcen, pe partea asiatică a oraşului, a cărui capacitate este mai mică decât cea a aeroportului Ataturk şi care va continua să opereze fără modificări.
Preşedintele Erdogan şi-a anunţat intenţia de a construi o "Nouă Turcie", cu infrastructură modernă, până în anul 2023, când se aniversează 100 de ani de la fondarea statului modern turc de către Mustafa Kemal Ataturk.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Până în urmă cu mai mult de 10...
Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...
Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...
Compania aeriană britanică deschide un program de...
O situație pe care Cartier nu a...
Statele Unite, care produc în...
Curs valutar BNR, 25 aprilie...
Casa Omega a prezentat ceasul...
O nouă lege, care va intra în...
Bătălia pentru atenția...
Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...
Următorul pachet de sancţiuni...
Coasta de Fildeș încearcă să...
GlaxoSmithKline a dat în...
Guvernul a aprobat, în ședința...
Companiile energetice...
Președintele francez a vorbit...
Parlamentul European a adoptat...
Îngrijorări tot mai mari în...
Primul tren Metropolis, botezat...
Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...
În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...
Sunt percheziţii, joi, în...
Budapesta anunţă că...
Liderii UE au convenit recent...