Airbus avertizează în legătură cu rezultatele companiei

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus și-a redus obiectivele anuale din cauza problemelor lanțului de aprovizionare. 

Producătorul de avioane anticipează un EBIT ajustat de aproximativ 5,5 miliarde euro și un flux de trezorerie disponibil înainte de finanțarea clienților de aproximativ 3,5 miliarde euro. Anterior, se aștepta un EBIT ajustat între 6,5 și 7 miliarde euro și un flux de numerar disponibil înainte de finanțarea clienților de aproximativ 4 miliarde euro.

De asemenea, Airbus a avertizat că va înregistra taxe de aproximativ 0,9 miliarde de euro pentru anumite programe de telecomunicații, navigație și observare spațială în prima jumătate a anului. Acestea sunt legate în primul rând de actualizarea ipotezelor despre orare, volum de muncă, surse de aprovizionare, riscuri și costuri pe durata de viață a anumitor programe din aceste domenii.

În privința aeronavelor comerciale, Airbus se confruntă cu provocări persistente specifice lanțului de aprovizionare, în primul rând pe segmentul de motoare, aerostructuri și echipamente de cabină. Drept urmare, compania intenționează acum să livreze aproximativ 770 de avioane comerciale în 2024, comparativ cu aproximativ 800 de livrări anterior.

Creșterea ritmului de producție la 75 de avioane din familia A320 pe lună este acum planificată pentru 2027.

Sfârșitul duelului Boeing-Airbus?

De câteva decenii, Boeing-ul american și Airbus-ul european au împărțit 99% din piața mondială pentru avioanele cu peste 110 de locuri, luptând din greu pentru deținerea supremației în aer după numărul de avioane aflate în exploatare. În ultimă instanță, această piață valorează mai mult de 100 de miliarde de dolari pe an. 

Dar acest duopol a șubrezit începând 2022, cauzele fiind mai multe. În primul rând, pentru prima dată, două avioane cu un singur culoar pe distanță medie, C919 de la China Comac și MC-21 de la compania rusă Irkut, se pregătesc să intre în serviciu. La aceasta se adaugă criza Boeing 737 MAX. 

Odată cu încetarea livrărilor acestei aeronave între 2019 și 2021, balanța producției a fost perturbată. În 2021, Boeing a înregistrat 340 de livrări, Airbus având 611.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru companiile private
Volodimir Zelenski, la Consiliul European
SUA investesc 3,5 miliarde de dolari în sateliți militar
Fibră optică / Foto: Freepik
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect
Benzinarie. Foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Analistul financiar Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Starlink / Foto: Arhiva Starlink / Flickr

Un satelit Starlink va cădea pe Pământ

Unul dintre sateliții de internet Starlink ai SpaceX a...

Care europeni vor plăti cel mai mult pentru masa de Crăciun

Spania rămâne pe primul loc, în timp ce familiile se...

LIDL

Programul magazinelor LIDL de sărbători

Programul magazinelor LIDL de Crăciun şi Revelion.

Mai multe persoane se uită cu neîncredere la un document / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea
Protest al fermierilor belgieni la Bruxelles / Captură video
Bani / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

pixel