Airbus avertizează în legătură cu rezultatele companiei

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus și-a redus obiectivele anuale din cauza problemelor lanțului de aprovizionare. 

Producătorul de avioane anticipează un EBIT ajustat de aproximativ 5,5 miliarde euro și un flux de trezorerie disponibil înainte de finanțarea clienților de aproximativ 3,5 miliarde euro. Anterior, se aștepta un EBIT ajustat între 6,5 și 7 miliarde euro și un flux de numerar disponibil înainte de finanțarea clienților de aproximativ 4 miliarde euro.

De asemenea, Airbus a avertizat că va înregistra taxe de aproximativ 0,9 miliarde de euro pentru anumite programe de telecomunicații, navigație și observare spațială în prima jumătate a anului. Acestea sunt legate în primul rând de actualizarea ipotezelor despre orare, volum de muncă, surse de aprovizionare, riscuri și costuri pe durata de viață a anumitor programe din aceste domenii.

În privința aeronavelor comerciale, Airbus se confruntă cu provocări persistente specifice lanțului de aprovizionare, în primul rând pe segmentul de motoare, aerostructuri și echipamente de cabină. Drept urmare, compania intenționează acum să livreze aproximativ 770 de avioane comerciale în 2024, comparativ cu aproximativ 800 de livrări anterior.

Creșterea ritmului de producție la 75 de avioane din familia A320 pe lună este acum planificată pentru 2027.

Sfârșitul duelului Boeing-Airbus?

De câteva decenii, Boeing-ul american și Airbus-ul european au împărțit 99% din piața mondială pentru avioanele cu peste 110 de locuri, luptând din greu pentru deținerea supremației în aer după numărul de avioane aflate în exploatare. În ultimă instanță, această piață valorează mai mult de 100 de miliarde de dolari pe an. 

Dar acest duopol a șubrezit începând 2022, cauzele fiind mai multe. În primul rând, pentru prima dată, două avioane cu un singur culoar pe distanță medie, C919 de la China Comac și MC-21 de la compania rusă Irkut, se pregătesc să intre în serviciu. La aceasta se adaugă criza Boeing 737 MAX. 

Odată cu încetarea livrărilor acestei aeronave între 2019 și 2021, balanța producției a fost perturbată. În 2021, Boeing a înregistrat 340 de livrări, Airbus având 611.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel