Alte AMENZI, de mii de lei, pentru șoferi. Ce NU trebuie să facă

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Poate în felul acesta se educă și șoferii
Poate în felul acesta se educă și șoferii
Un nou proiect de OUG pus în dezbatere de Ministerul de Interne și care își propune să sancționeze și mai sever cmportamentul agresiv în trafic al șoferilor. Printre altele, se prevede introducerea unor amenzi usturătoare. 

Proiectul de OUG trebuie doar aprobat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial pentru a se aplica. Proiectul vine să introducă în Codul rutier o interdicție nouă pentru șoferi - aceea de a avea, la volan, un comportament agresiv pe drumurile publice. Cei care vor încălca interdicția vor risca  amenzi ce se pot aplica persoanelor fizice la încălcarea regulilor de circulație - cele din clasa a patra de sancțiuni (între nouă și 20 de puncte-amendă). În prezent, având în vedere că punctul-amendă este de 145 lei, sancțiunile s-ar ridica la sume cuprinse între 1.305 și 2.900 lei.

Faptele pe care polițiștii rutieri le vor putea amenda pentru că sunt considerate agresive vor fi următoarele:

- folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase pentru a obliga nejustificat șoferul din față să elibereze banda de circulație;

- deplasarea succesivă de pe o bandă pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, pentru depășirea unui șir de mașini care circulă în același sens;

- circulația la o distanță foarte mică față de alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia ori în lateral, pentru a intimida șoferul acestuia;

- pornirea mașinii de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților;

- conducerea intenționată a mașinii prin accelerarea repetată a motorului, pentru a stânjeni persoanele din preajma drumului public;

- mersul cu spatele cu mașina pentru intimidarea celor care circulă în spate;

- întoarcerea mașinii prin folosirea frânei de mână;

- realizarea intenționată a unui derapaj controlat al mașinii pentru a o întoarce sau a o roti;

- conducerea motocicletei (sau a mopedului) ridicată pe o singură roată.

Conform inițiatorilor proiectului de OUG, sancționarea comportamentului agresiv în trafic este necesară pentru a spori siguranța circulației. Asta în condițiile în care Codul rutier nu cuprinde acum nicio prevedere care să detalieze ce înseamnă comportament agresiv în trafic, darmite vreo sancțiune în acest sens.

Citește și Amenzi usturătoare pentru cei care nu declară la frontieră acest lucru

„În prezent, legislația din domeniul circulației pe drumurile publice nu definește expres comportamentul neadecvat în trafic al unui conducător de vehicul, care poate influența siguranța circulației, poate pune în pericol viața sau integritatea corporală a persoanelor sau poate aduce prejudicii proprietății publice ori private. Comportamentul pe care trebuie să-l manifeste în trafic participanții derivă din regulile de circulație, precum și din obligațiile și interdicțiile stabilite în sarcina acestora.

Pe fondul adoptării unui comportament neadecvat în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, au fost înregistrate numeroase evenimente rutiere cu consecințe deosebit de grave. Pentru combaterea acestui fenomen tot mai des întâlnit pe drumurile publice, este necesară definirea comportamentului agresiv, precum și introducerea sancțiunilor corelative adoptării acestui comportament”, explică inițiatorii în nota de fundamentare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel