Amsterdamul a cheltuit 60 de milioane de euro pentru o parcare subacvatică

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Dacă alții construiesc parcări auto, la Amsterdam bicicletele sunt o problemă
Dacă alții construiesc parcări auto, la Amsterdam bicicletele sunt o problemă
Ţările de Jos sunt renumite în întreaga lume pentru infrastructura excelentă pentru biciclete însă noua parcare inaugurată miercuri la Amsterdam duce obsesia olandezilor pentru biciclete la un nou nivel, transmite Bloomberg.

7000 de biciclete

Capabilă să adăpostească 7.000 de biciclete, la un cost de 60 de milioane de euro, noua parcare amplasată în apropiere de gara centrală din Amsterdam nu este cea mai mare parcare de biciclete din Ţările de Jos. Însă are o caracteristică ce o face unică: este amplasată în întregime sub apă.

Reconfigurarea unui spațiu din centrul orașului 

Parcarea pentru biciclete care va fi inaugurată miercuri face parte dintr-un efort mai amplu de a reconfigura spaţiul vast dar extrem de aglomerat din faţa gării centrale din Amsterdam, locul pe unde trenurile şi, înaintea lor, navele de pasageri intrau în oraş. Acest spaţiu a suferit un amplu proces de transformare începând din 2017 astfel că spaţiul de deasupra a fost luat de la automobile şi conferit pietonilor şi bicicliştilor, în timp ce unele drumuri au fost eliberate pentru a face loc apelor. Graţie acestor modificări, apa înconjoară acum în întregime gara centrală din Amsterdam iar în subteran a fost construită o nouă staţie de metrou, inaugurată în 2018, şi noua parcarea pentru biciclete. Pe tot parcursul celor patru ani de lucrări, traficul dinspre oraş spre gară, pe unde trec zilnic 200.000 de utilizatori de tren şi metrou, a rămas deschis.

Acolo sunt mai multe biciclete

Toate aceste eforturi pentru o parcare destinată bicicletelor pot părea incredibile după standardele internaţionale dar nu şi în Ţările de Jos. Parcări uriaşe pentru biciclete în apropierea gărilor sunt din ce în ce mai frecvente în această ţară. Cea mai mare parcare de acest fel, capabilă să adăpostească peste 12.000 de biciclete, este la Utrecht, al patrulea cel mai mare oraş din Ţările de Jos, oraş unde ponderea bicicletelor în transportul modal este de 51%, faţă de 32% în cazul Amsterdamului.

Este nevoie de ceva mai mult 

Toate aceste facilităţi s-au răspândit la nivel naţional pentru că oraşele din Ţările de Jos sunt concentrate pe nevoia de a creşte numărul călătoriilor efectuate cu bicicleta: extinzând posibilitatea unor deplasări fără automobile prin realizarea unor conexiuni facile între infrastructura de biciclete şi tranzitul feroviar.

"Datele din Amsterdam şi regiunile urbane din Ţările de Jos arată că pentru reducerea călătoriilor cu autoturismul este nevoie de ceva mai mult decât concentrarea pe biciclete. Pentru a reduce dependenţa de maşini ai nevoie de biciclete plus un sistem de transport public de mare capacitate, mare eficienţă şi cu frecvenţă ridicată", spune Meredith Glaser, director la Urban Cycling Institute din Amsterdam.

Gratuit în primele 24 de ore

Prin facilitarea parcării bicicletelor în siguranţă în apropiere de gara centrală, Amsterdam încurajează mai mulţi călători să folosească trenul, atât pentru navetă cât şi pentru călătoriile mai îndepărtate în afara oraşului. Tarifele mici sunt un alt avanataj. Utilizarea unui loc în parcarea pentru biciclete este gratuit în primele 24 de ore şi apoi costă doar 1,35 euro pe zi.

În concluzie, cheltuirea a 60 de milioane de euro pentru o parcare subterană pentru biciclete poate părea un lux pentru majoritatea oraşelor însă în cazul Amsterdamului este mai degrabă o decizie solidă de investiţii în infrastructură. "Este o picătură în ocean comparativ cu investiţiile în extinderea autostrăzilor" spune Meredith Glaser, "ca să nu mai vorbim de costul ambuteiajelor, accidentelor rutiere şi dependenţei de automobile". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Trebuie să pună mâna pe carte / FOTO: Freepik
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com

BCE ar putea reduce dobânda la 2% până în vară

Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...

Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Contor electric
Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup

pixel