Amsterdamul a cheltuit 60 de milioane de euro pentru o parcare subacvatică

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Dacă alții construiesc parcări auto, la Amsterdam bicicletele sunt o problemă
Dacă alții construiesc parcări auto, la Amsterdam bicicletele sunt o problemă
Ţările de Jos sunt renumite în întreaga lume pentru infrastructura excelentă pentru biciclete însă noua parcare inaugurată miercuri la Amsterdam duce obsesia olandezilor pentru biciclete la un nou nivel, transmite Bloomberg.

7000 de biciclete

Capabilă să adăpostească 7.000 de biciclete, la un cost de 60 de milioane de euro, noua parcare amplasată în apropiere de gara centrală din Amsterdam nu este cea mai mare parcare de biciclete din Ţările de Jos. Însă are o caracteristică ce o face unică: este amplasată în întregime sub apă.

Reconfigurarea unui spațiu din centrul orașului 

Parcarea pentru biciclete care va fi inaugurată miercuri face parte dintr-un efort mai amplu de a reconfigura spaţiul vast dar extrem de aglomerat din faţa gării centrale din Amsterdam, locul pe unde trenurile şi, înaintea lor, navele de pasageri intrau în oraş. Acest spaţiu a suferit un amplu proces de transformare începând din 2017 astfel că spaţiul de deasupra a fost luat de la automobile şi conferit pietonilor şi bicicliştilor, în timp ce unele drumuri au fost eliberate pentru a face loc apelor. Graţie acestor modificări, apa înconjoară acum în întregime gara centrală din Amsterdam iar în subteran a fost construită o nouă staţie de metrou, inaugurată în 2018, şi noua parcarea pentru biciclete. Pe tot parcursul celor patru ani de lucrări, traficul dinspre oraş spre gară, pe unde trec zilnic 200.000 de utilizatori de tren şi metrou, a rămas deschis.

Acolo sunt mai multe biciclete

Toate aceste eforturi pentru o parcare destinată bicicletelor pot părea incredibile după standardele internaţionale dar nu şi în Ţările de Jos. Parcări uriaşe pentru biciclete în apropierea gărilor sunt din ce în ce mai frecvente în această ţară. Cea mai mare parcare de acest fel, capabilă să adăpostească peste 12.000 de biciclete, este la Utrecht, al patrulea cel mai mare oraş din Ţările de Jos, oraş unde ponderea bicicletelor în transportul modal este de 51%, faţă de 32% în cazul Amsterdamului.

Este nevoie de ceva mai mult 

Toate aceste facilităţi s-au răspândit la nivel naţional pentru că oraşele din Ţările de Jos sunt concentrate pe nevoia de a creşte numărul călătoriilor efectuate cu bicicleta: extinzând posibilitatea unor deplasări fără automobile prin realizarea unor conexiuni facile între infrastructura de biciclete şi tranzitul feroviar.

"Datele din Amsterdam şi regiunile urbane din Ţările de Jos arată că pentru reducerea călătoriilor cu autoturismul este nevoie de ceva mai mult decât concentrarea pe biciclete. Pentru a reduce dependenţa de maşini ai nevoie de biciclete plus un sistem de transport public de mare capacitate, mare eficienţă şi cu frecvenţă ridicată", spune Meredith Glaser, director la Urban Cycling Institute din Amsterdam.

Gratuit în primele 24 de ore

Prin facilitarea parcării bicicletelor în siguranţă în apropiere de gara centrală, Amsterdam încurajează mai mulţi călători să folosească trenul, atât pentru navetă cât şi pentru călătoriile mai îndepărtate în afara oraşului. Tarifele mici sunt un alt avanataj. Utilizarea unui loc în parcarea pentru biciclete este gratuit în primele 24 de ore şi apoi costă doar 1,35 euro pe zi.

În concluzie, cheltuirea a 60 de milioane de euro pentru o parcare subterană pentru biciclete poate părea un lux pentru majoritatea oraşelor însă în cazul Amsterdamului este mai degrabă o decizie solidă de investiţii în infrastructură. "Este o picătură în ocean comparativ cu investiţiile în extinderea autostrăzilor" spune Meredith Glaser, "ca să nu mai vorbim de costul ambuteiajelor, accidentelor rutiere şi dependenţei de automobile". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Papa Fancisc
Insolvență / FOTO: Freepik
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres
Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
Mașini / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik
Cristian Popa, BNR
Steagul Bulgariei
Donald Trump și Elon Musk

pixel