Analiză FT: Facebook 'fură la cântar' . Compania ar umfla cifrele privind audiența
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
SUA: Decizia a fost luată! Ce se întâmplă cu Facebook
SUA: Decizia a fost luată! Ce se întâmplă cu Facebook
Compania este suspectată că și-a crescut artificial audiența, numărul de utilizatori care primesc reclamele, pentru a putea obține mai mulți bani de la la agențiile de publicitate.

Facebook se luptă încă de acum câțiva ani cu acuzații că ar umfla numărul real de utilizatori care primesc reclamele iar o serie de emailuri interne vin să susțină această idee.

În 2018, sugestia unui manager al Facebook, care a propus reconsiderarea modului de calcul al audienței, a fost respinsă de conducerea companiei pe motiv că modificarea ar afecta semnificativ veniturile companiei. În răspunsul său, inițiatorul propunerii a argumentat: ”venitul acesta nu ar fi trebuit să-l facem niciodată, pentru că se bazează pe date greșite”. 

Câțiva angajați ai companiei si-au exprimat și ei îngrijorările, într-un schimb de mailuri interne. Potrivit acestora, sistemul Facebook de estimare și raportare a audienței este ”profund greșit”.

Financial Times notează că în ancheta sa din 2019 a găsit o serie de probleme la platforma de măsurare a audienței pe care o are Facebook.

Facebook se apără și susține că valorile indicate sunt doar estimări. 

Citește și: Veniturile românilor. Turcan: Vor fi mai multe grile de SALARIZARE

Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat într-o declarație că „acuzațiile sunt lipsite de substanță și noi ne vom apăra energic”.

Facebook nu este la primul scandal de acest gen, acum câțiva ani compania fiind acuzată că a supraestimat numărul de afișări pentru clipurile video postate pe platforma sa.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel