Anastasiu(ANAT) ia apărarea „cartelului” turismului. Spune că amenzile sunt un abuz

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri - Direcţia Generală Turism deţine o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agenţiile de turism
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri - Direcţia Generală Turism deţine o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agenţiile de turism
Dragoş Anastasiu, vicepreședinte al ANAT( Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism) consideră că legea după care Consiliul Concurenţei a aplicat amenzi mai multor companii de turism este un abuz împotriva antreprenorilor. Anastasiu cere modificarea legii.

 

"Suntem ţara în care se vorbeşte de abuzuri de mă doare capul. Dar nimeni nu vorbeşte despre abuzurile la adresa antreprenorilor din România prin legislaţia aberantă. Mie, această legislaţie îmi creează revoltă. Iată de ce o companie care are 5% cota de piaţă la chartere plăteşte 60% din amendă", a declarat Anastasiu, în conferinţa "Turismul din România - Întrebări şi răspunsuri pentru dezvoltarea unei pieţe competitive".

Vicele ANAT a făcut referire la amenzile primite de mai multe companii de turism şi de ANAT. Consiliul Concurenței a acuzat formarea unui cartel pentru fixarea prețurilor.  

Acesta a reiterat că niciun client al firmelor de turism amendate de Consiliul Concurenţei nu a fost păgubit, iar preţurile plătite de aceştia nu au fost mărite. Investigaţia Consiliului Concurenţei a pornit de la nişte discuţii din piaţă apărute într-o întâlnire a 150 de oameni din domeniul turismului, care avea la bază temeri privind insolvenţe ale unor companii din domeniu.

"Legea Concurenţei nu se referă numai la efecte, ci şi la obiect. Legea Concurenţei în zona cartelurilor nu ţine cont de efectele din piaţă. Nu a existat niciun efect în piaţă. Nu a existat niciun client păgubit în piaţă. Au existat vorbe, discuţii şi mail-uri care au avut la bază teama de insolvenţe în tot acest spectru al agenţiilor de turism", a afirmat Anastasiu.

Acesta spune că fără o alianță a agențiilor de turism, cursele charter nu ar putea exista.

„Vreau să spun foarte clar: fără alianţe pe chartere, aceste produse nu ar fi putut să existe în România, pentru că nici un tur-operator din România nu poate să umple avioanele singur, cu excepţii pe anumite rute şi în ultimii ani, şi nu are altă şansă decât să se alieze cu alţii. Această practică este una europeană. Nici măcar Consiliul Concurenţei nu spune că e o problemă cu ea, dar imaginaţi-vă că în astfel de alianţe se mai poartă discuţii. Unii vin şi fac comentarii cu privire la politica comercială a celorlalţi din alianţă sau a concurenţilor. Astfel de discuţii sunt ilegale. Chiar dacă participi pasiv, la sfârşit este o oală: sunt toţi vinovaţi şi nu se mai ţine cont nici dacă eşti activ sau pasiv în discuţie, nici dacă te-ai delimitat în două rânduri şi în alte şase nu te-ai delimitat. Această discuţie te duce la amendă", a susţinut Dragoş Anastasiu.

Citește și: Cartelul agențiilor de turism. Eximtur: Am avut doar un rol pasiv, dar acceptăm amenda

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Rabla 2023. Foto: Pexels.com
CE oltenia
Foto: Freepik.com
Teambuilding. Freepik.com
O femeie își alimentează mașina electrică / Foto: Freepik
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Foto: Pexels.com
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric

pixel