Anastasiu(ANAT) ia apărarea „cartelului” turismului. Spune că amenzile sunt un abuz

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri - Direcţia Generală Turism deţine o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agenţiile de turism
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri - Direcţia Generală Turism deţine o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agenţiile de turism
Dragoş Anastasiu, vicepreședinte al ANAT( Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism) consideră că legea după care Consiliul Concurenţei a aplicat amenzi mai multor companii de turism este un abuz împotriva antreprenorilor. Anastasiu cere modificarea legii.

 

"Suntem ţara în care se vorbeşte de abuzuri de mă doare capul. Dar nimeni nu vorbeşte despre abuzurile la adresa antreprenorilor din România prin legislaţia aberantă. Mie, această legislaţie îmi creează revoltă. Iată de ce o companie care are 5% cota de piaţă la chartere plăteşte 60% din amendă", a declarat Anastasiu, în conferinţa "Turismul din România - Întrebări şi răspunsuri pentru dezvoltarea unei pieţe competitive".

Vicele ANAT a făcut referire la amenzile primite de mai multe companii de turism şi de ANAT. Consiliul Concurenței a acuzat formarea unui cartel pentru fixarea prețurilor.  

Acesta a reiterat că niciun client al firmelor de turism amendate de Consiliul Concurenţei nu a fost păgubit, iar preţurile plătite de aceştia nu au fost mărite. Investigaţia Consiliului Concurenţei a pornit de la nişte discuţii din piaţă apărute într-o întâlnire a 150 de oameni din domeniul turismului, care avea la bază temeri privind insolvenţe ale unor companii din domeniu.

"Legea Concurenţei nu se referă numai la efecte, ci şi la obiect. Legea Concurenţei în zona cartelurilor nu ţine cont de efectele din piaţă. Nu a existat niciun efect în piaţă. Nu a existat niciun client păgubit în piaţă. Au existat vorbe, discuţii şi mail-uri care au avut la bază teama de insolvenţe în tot acest spectru al agenţiilor de turism", a afirmat Anastasiu.

Acesta spune că fără o alianță a agențiilor de turism, cursele charter nu ar putea exista.

„Vreau să spun foarte clar: fără alianţe pe chartere, aceste produse nu ar fi putut să existe în România, pentru că nici un tur-operator din România nu poate să umple avioanele singur, cu excepţii pe anumite rute şi în ultimii ani, şi nu are altă şansă decât să se alieze cu alţii. Această practică este una europeană. Nici măcar Consiliul Concurenţei nu spune că e o problemă cu ea, dar imaginaţi-vă că în astfel de alianţe se mai poartă discuţii. Unii vin şi fac comentarii cu privire la politica comercială a celorlalţi din alianţă sau a concurenţilor. Astfel de discuţii sunt ilegale. Chiar dacă participi pasiv, la sfârşit este o oală: sunt toţi vinovaţi şi nu se mai ţine cont nici dacă eşti activ sau pasiv în discuţie, nici dacă te-ai delimitat în două rânduri şi în alte şase nu te-ai delimitat. Această discuţie te duce la amendă", a susţinut Dragoş Anastasiu.

Citește și: Cartelul agențiilor de turism. Eximtur: Am avut doar un rol pasiv, dar acceptăm amenda

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Prudență pentru viitor
Gaze

Qatarul amenință, UE riscă să rămână fără gaze

Poate fi un simplu joc de glezne, o încercare de...

La benzinărie / FOTO: Freepik

Cât costă benzina și motorina înainte de Sărbători

Pe scurt, prețurile la carburanți au crescut. 

Transformare / FOTO: Pagina de Facebook a ministrului Burduja

Burduja, despre transformarea energetică a României

Ministrul Energiei a făcut bilanțului anului 2024, unul...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
Transport de mărfuri / FOTO: Freepik

Transportul aerian de mărfuri, evoluție bună în România

Cifre dezvăluite de Institutul Național de Statistică.

Viktor Orban și Volodimir Zelenski
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja / FOTO: Facebook
Energie verde / Foto: Freepik
Navă transportoare de gaz natural lichefiat / FOTO: Wikipedia

Europa se agață de gazele rusești. Un nivel record în 2024

Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători. 

Agricultură

Seceta pedologică se menține în această regiune a țării

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...

Aur / FOTO: Freepik
Cu ochii pe consum
Militari germani / FOTO: Wikipedia
Tancuri Leopard 2 produse de Germania / Foto: NATO / Flickr
Un plan de economii fără precedent

Volkswagen va concedia 35.000 de angajați în Germania

Negocieri intense pentru un plan de economii fără...

Capitoliul / FOTO: Freepik
Se dorește o altfel de platformă

Miliardarul american care vrea să transforme TikTok

Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...

Ouă
Bună dimineața!
Viktor Orban și Marcel Ciolacu / FOTO: Gov.ro

Viktor Orban a explicat de ce a venit la București

Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...

Boabe de cacao / FOTO: Freepik

Prețul boabelor de cacao urcă fără oprire

În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...

Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Foto: Facebook Hidroelectrica
Donald Trump / Foto: Arhiva Casei Albe / Flickr

Trump amenință fără nici o jenă Uniunea Europeană

Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...

Agenția Fitch Ratings

pixel