O nouă zi de creșteri la Bursa de la București: BET trece de 17.370 de puncte
Lichiditate solidă și aprecieri...
Conform datelor centralizate de către arbitrul pieţei locale telecom, din totalul celor 958.821 de numere de telefon portate anul trecut, 895.083 sunt numere de telefonie mobilă şi 63.738 de telefonie fixă.
Media lunară de portări aferentă anului 2019 este în uşoară creştere faţă de anul anterior, de la 77.543 - în 2018, la 79.902 de portări. Cifre peste medie au fost înregistrate în lunile mai (89.584 numere), decembrie (88.317) şi ianuarie (88.183), când au fost portate cele mai multe numere.
Potrivit sursei citate, în 2019, 81% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice, în timp ce restul de 19% au aparţinut persoanelor juridice.
Pe segmentul telefoniei mobile, furnizorii de telefonie mobilă au reuşit să atragă, în 2019, prin portare, 895.083 de utilizatori. Dintre aceştia, cei mai mulţi au optat pentru reţeaua RCS & RDS (337.784), în timp ce Orange a primit prin portare 170.528 de utilizatori, Telekom Romania Communications - un număr de 152.274 utilizatori, Vodafone (137.385), iar Telekom Romania Mobile Communications un număr de 97.086 utilizatori.
Totodată, din totalul celor 895.083 de numere de telefonie mobilă portate în 2019, aproape jumătate (47%) au fost numere de cartele preplătite.
Citește și Roaming. Noile reguli și tarife valabile pentru 2020
În privinţa telefoniei fixe, datele ANCOM arată că, în anul 2019, au fost portate 63.738 de numere, reprezentând 7% din totalul numerelor portate în acest an. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărţite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS - 34.527, Vodafone - 10.488, Orange - 9.954, UPC România - 5.085 şi GTS Telecom - 1.025.
De asemenea, anul trecut, au fost portate 14.795 de numere independente de locaţie, numere cu acces gratuit şi numere cu tarif special. În procesele de portare desfăşurate în cursul anului trecut au fost implicaţi 32 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă, precizează ANCOM.
La capitolul reclamaţii, în 2019, Autoritatea susţine că a primit 346 de petiţii pe tema portabilităţii, cele mai multe fiind generate de anumite probleme tehnice apărute în derularea procesului de portare, respectiv întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată (BDC) sau probleme de rutare. Alte probleme semnalate de către utilizatori s-au referit la anularea proceselor de portare, la cererea utilizatorilor, precum şi la întârzierea realizării procesului de portare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Lichiditate solidă și aprecieri...
Donald Trump ar dori să vadă...
Eveniment de proporții la...
Hidroelectrica a semnat un...
Reformă de amploare la...
„Este prețul libertății” – așa...
Trump atacă dur China pentru că...
Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...
Poziție fermă a SUA împotriva...
Guvernul pregătește compensații...
Leul s-a apreciat ușor joi în...
Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...
După ce a jucat încă de la...
În ședința de Guvern de astăzi,...
Guvernul urmează, în ședința de...
Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...
Firme care întrețin spații...
Cătălin Leonte, Director...
ROBOR în ușoară creștere,...
Guvernul continuă Programul de...
Cristian Popa (BNR) spune că:...
După ce a controlat inflația,...
CEC Bank acordă și în 2025...
Trump pierde omul-cheie din...
După aproape 100 de zile de...
Banii vin la timp în luna mai,...
Comisarul european Piotr...
Grupaj de știri.