Numărul total de tranzacții a depășit un milion, confirmând interesul crescut al consumatorilor pentru reducerile de toamnă și pentru plățile digitale rapide.
Un milion de tranzacții și un „minut de aur” cu 11.000 de cumpărături
Potrivit PayU GPO România, 67% dintre tranzacții au fost efectuate prin plata cu un click, semn al maturității pieței locale de e-commerce.
„Minutul de aur” al zilei a fost înregistrat în intervalul cu cea mai mare viteză de cumpărare, când s-au efectuat aproximativ 11.000 de tranzacții într-un singur minut.
Topul celor mai mari plăți confirmă și orientarea cumpărătorilor către produse premium:
85.059 lei, la ora 14:30
65.779 lei, la ora 15:40
65.269 lei, la ora 12:17
Coșul mediu: 568 lei, de trei ori mai mare decât într-o zi normală
Valoarea medie a comenzilor a fost de 568 lei, de aproape trei ori peste nivelul unei zile obișnuite.
În cazul achizițiilor în rate, coșul mediu a urcat la 943 lei, aproape dublu comparativ cu perioada obișnuită.
Aceste date confirmă faptul că Black Friday 2025 a fost dominat de achiziții cu valoare ridicată, în special în segmentele IT&C, electrocasnice și home & deco.
Cosmeticele și produsele FMCG, printre preferatele cumpărătorilor
Cele mai populare categorii de produse achiziționate online în prima parte a zilei de Black Friday au fost:
cosmetice,
FMCG (produse de băcănie, alimente neperisabile),
produse pentru copii,
IT&C,
home & deco.
Creșterea segmentului de produse de larg consum (FMCG) confirmă tendința observată și în anii trecuți: românii folosesc Black Friday și pentru cumpărături uzuale, nu doar pentru articole mari sau gadgeturi.
PayU GPO: rețea globală, clienți strategici în România
PayU GPO România face parte din grupul global PayU GPO, care operează în peste 40 de țări și deservește mari platforme de comerț electronic din regiune.
În România, printre clienții strategici ai companiei se numără eMAG, Altex, Fashion Days, Flanco, Orange și Vodafone – branduri care concentrează o parte importantă din traficul și volumul de plăți online de Black Friday.
„Rezultatele confirmă o piață matură, digitalizată, cu un grad de încredere crescut în plățile electronice și o disponibilitate tot mai mare de a cumpăra în rate sau printr-un singur click”, a transmis PayU într-un comunicat.
Piața plăților online din România, în expansiune accelerată
Datele PayU confirmă trendul ascendent al pieței de e-commerce românesc, care a depășit în 2025 pragul de 8 miliarde de euro, potrivit estimărilor GPeC.
Black Friday rămâne principalul moment de vârf al anului, cu un volum de tranzacții concentrat în doar câteva ore, dar care reprezintă aproape 10% din totalul anual al vânzărilor online.
România continuă să fie una dintre cele mai dinamice piețe digitale din Europa Centrală și de Est, cu o rată de conversie în creștere și o adopție accelerată a plăților mobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Românii au făcut cumpărături...
Titlurile de stat Tezaur, ediția noiembrie-decembrie...
Makita mută producția pentru...
Captură impresionantă la...
China suspendă pentru un an...
Salrom vrea să transforme Baia...
BNR, curs valutar - 7...
Asociația Națională a...
Percheziţii la sediul social al...
Black Friday aduce anul...
Maspex Romania, parte a...
Nicuşor Dan anunţă că...
România are nevoie urgentă de o...
Guvernul a aprobat, în ședința...
Statul schimbă regulile pentru...
Prețul energiei electrice crește din nou iar România se...
Programul „Rabla Auto 2025”,...