ASSAI: Noile reglementări vor aduce grave prejudicii păgubiților

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Se cere revizuirea noilor propuneri
Se cere revizuirea noilor propuneri
Adoptarea unei propuneri legislative prin care plata despăgubirii ar urma să se facă direct către păgubiţi va aduce grave prejudicii financiare atât acestora, cât şi întregii industrii auto din România, afectând conformitatea reparaţiilor autovehiculelor şi, automat, siguranţa circulaţiei, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), într-un comunicat de presă.

"Păgubitul ar urma să aibă cel mai mult de suferit în urma noilor reglementări. Ar fi nevoit să umble cu banii din service în service, pentru a găsi pe cineva dispus să-i repare autovehiculul cu banii primiţi. Iar problema va pleca de la asigurători, care cel mai probabil îi vor face păgubitului un calcul care-l va dezavantaja profund, în sensul că omului nu-i vor ajunge banii să-şi repare maşina în conformitate cu aşteptările sale, la standarde de calitate impuse de reglementările în vigoare. Nefiind reglementări privind obligativitatea efectuării reparaţiilor în unităţi autorizate, toţi banii încasaţi de păgubit în cont propriu vor ajunge în economia neagră. Practic, această reglementare va finanţa economia neagră. Ţinând cont de toate aceste aspecte menţionate, ASSAI solicită neintroducerea spre dezbatere a acestor modificări şi adoptarea actului normativ în forma propusă de iniţiator", a declarat Dan Barbu, preşedintele ASSAI.

Potrivit sursei citate, noile propuneri legislative încalcă dispoziţiile Codului Civil art. 1349 cu trimitere la art. 44 şi 45 din Constituţiei Românie, conform căreia păgubitul trebuie să fie repus în situaţia anterioară evenimentului, dar vor afecta grav şi industria independentă de reparaţii auto.

Citește și Obligația de întreținere 2020. Acești membri de familiei trebuie întreținuți, conform legii

ASSAI critică modificările propuse în Parlament, pe marginea Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie. Proiectul de modificare a Legii RCA a fost introdus pe ordinea de zi a şedinţei Senatului din 11 martie 2020, cu termen de adoptare tacită 3 aprilie 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Evaluare / FOTO: Freepik
Banca Națională a României
Freepik.com
Donald Trump vorbește la telefon
Renault / FOTO: Unsplash

Renault va fabrica drone în Ucraina

Renault urmează să se instaleze în Ucraina pentru a...

Mină de suprafață / Foto: Freepik
nicusor dan - FOTO: Agerpres
migratie - FOTO: Freepik@ruslan23-02
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com

pixel