ASSAI: Noile reglementări vor aduce grave prejudicii păgubiților
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Se cere revizuirea noilor propuneri
Se cere revizuirea noilor propuneri
Adoptarea unei propuneri legislative prin care plata despăgubirii ar urma să se facă direct către păgubiţi va aduce grave prejudicii financiare atât acestora, cât şi întregii industrii auto din România, afectând conformitatea reparaţiilor autovehiculelor şi, automat, siguranţa circulaţiei, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), într-un comunicat de presă.

"Păgubitul ar urma să aibă cel mai mult de suferit în urma noilor reglementări. Ar fi nevoit să umble cu banii din service în service, pentru a găsi pe cineva dispus să-i repare autovehiculul cu banii primiţi. Iar problema va pleca de la asigurători, care cel mai probabil îi vor face păgubitului un calcul care-l va dezavantaja profund, în sensul că omului nu-i vor ajunge banii să-şi repare maşina în conformitate cu aşteptările sale, la standarde de calitate impuse de reglementările în vigoare. Nefiind reglementări privind obligativitatea efectuării reparaţiilor în unităţi autorizate, toţi banii încasaţi de păgubit în cont propriu vor ajunge în economia neagră. Practic, această reglementare va finanţa economia neagră. Ţinând cont de toate aceste aspecte menţionate, ASSAI solicită neintroducerea spre dezbatere a acestor modificări şi adoptarea actului normativ în forma propusă de iniţiator", a declarat Dan Barbu, preşedintele ASSAI.

Potrivit sursei citate, noile propuneri legislative încalcă dispoziţiile Codului Civil art. 1349 cu trimitere la art. 44 şi 45 din Constituţiei Românie, conform căreia păgubitul trebuie să fie repus în situaţia anterioară evenimentului, dar vor afecta grav şi industria independentă de reparaţii auto.

Citește și Obligația de întreținere 2020. Acești membri de familiei trebuie întreținuți, conform legii

ASSAI critică modificările propuse în Parlament, pe marginea Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie. Proiectul de modificare a Legii RCA a fost introdus pe ordinea de zi a şedinţei Senatului din 11 martie 2020, cu termen de adoptare tacită 3 aprilie 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel