Prudență la Bursa de la București: Rulaj de numai 64,339 milioane de lei
În ciuda unor schimburi...
Comisia Europeană subliniază că aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
"Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă", a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.
De asemenea, Comisia Europeană a aprobat şi o finanţare de 578,4 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru a îmbunătăţi capacitate de răspuns la dezastre a României. Această investiţie va îmbunătăţi capacitatea de răspuns terestră, aeriană şi maritimă a României prin achiziţionarea de noi echipamente precum şi prin pregătirea personalului. Va proteja mai bine populaţia în situaţii de urgenţă şi va ajuta România să respecte obligaţiile internaţionale şi strategia naţională cu privire la schimburile climatice şi o creştere economică cu emisii reduse.Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 Pan-European.
Citește și Oficial ENEL. Explicații. Ce se va întâmpla cu prețul energiei
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceiaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
În ciuda unor schimburi...
Politicienii din întreaga lume...
Secretarul general al NATO,...
31 ianuarie 2025 este...
Un val de fuziuni și achiziții...
Uniunea Europeană a reînnoit sancțiunile extinse...
Chinezii dau din nou bătăi de...
Exporturile de grâu ale...
Într-o lume în care populația...
Anul trecut, oficialii bulgaria...
Registrul Auto Român (RAR) avertizează publicul despre...
Dumitru Chisăliţă, preşedintele...
În urmă cu câteva zile era un...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis în scădere pe...
Acorduri ce vizează mai multe...
Panică pe piețe, unde cotația...
Indicele ROBOR la trei luni, în...
Cum putem bine observa, nu mai...
Din ce în ce mai mulți oameni...
Foaia metalică expandată, sau...
Banca Naţională a publicat raportul privind indicatorii...
Ministerul Dezvoltării,...
Angajații ELCEN refuză să...
O propunere controversată în...