Autostrăzile Comarnic-Braşov şi Unirii. Se anulează parteneriatul public-privat

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Fără o schimbare nu se poate
Fără o schimbare nu se poate
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că Guvernul va anula marţi parteneriatele public-private pentru autostrada Comarnic - Braşov şi pentru tronsonul Târgu Mureş - Iaşi al autostrăzii Unirii. 

"Am avut discuţii şi pe subiectul Comarnic - Braşov. Mâine, Guvernul va lua în discuţie şi va adopta o ordonanţă de urgenţă prin care acel parteneriat public-privat propus de Vâlcov şi Dăncilă devine istorie. După momentul anulării parteneriatului public-privat, obiectivul Comarnic - Braşov va fi predat către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. Noi vom veni în faţa Guvernului şi vom spune care sunt soluţiile pentru construirea autostrăzii Comarnic - Braşov. Autostrada Comarnic - Braşov reprezintă un obiectiv major, se va realiza. Până începe construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov avem obligaţia să găsim rute alternative", a spus ministrul Transporturilor.

El a susţinut că variantele ocolitoare Comarnic - Buşteni vor fi realizate din fonduri europene, iar pe zonele Sinaia şi Azuga primarii au arătat că există rute alternative. "Vom avea toate avizele necesare pentru a construi acel drum", a menţionat Bode.

Ministrul a arătat că, tot marţi, va fi anulat şi parteneriatul public-privat pentru tronsonul Târgu Mureş - Iaşi al autostrăzii Unirii.

Citește și Autostrada Unirii. Ministrul Transporturilor a găsit soluția corectă

"Pentru autostrada Unirii Târgu Mureş - Iaşi, Guvernul Orban, prin proiectul de buget, a alocat întreaga sumă necesară finalizării revizuirii studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ, aproximativ 200 km, pe tronsonul Târgu Mureş - Iaşi mâine acel parteneriat public-privat va fi anulat. Se predă şi acest obiectiv către Ministerul Transporturilor. Ministerul Transporturilor va veni cu soluţia. Soluţia este una cât se poate de clară: finanţarea din fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate şi pe acest tronson Târgu Neamţ - Iaşi vom avea anul viitor o documentaţie cap coadă studiu de fezabilitate revizuit de la Târgu Mureş până la Iaşi şi în acel moment putem discuta despre variante de finanţare. Este falsă ideea că nu avem finanţare, că nu avem fonduri europene, dar noi în acest moment nu ştim cât costă acest obiectiv. Când vom şti exact care este valoarea acestui obiectiv atunci putem să discutăm cu partenerii noştri din Comisia Europeană, cu instituţiile financiare europene să ne finanţeze acest obiectiv", a explicat Bode.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

freepik.com
Freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Freepik.com
Chatgpt. Freepik.com
Agenție BRD
Freepik.com
Contabili / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Ion Iliescu

A murit Ion Iliescu - Biografie

Ion Iliescu, fost președinte al României, a decedat la spitalul Prof. Dr....

Bursa de la București

pixel