Potrivit sursei citate, patru din zece turişti plănuiesc să nu cheltuiască mai mult de 1.000 de euro pentru vacanţele peste hotare. În acest context, dintre respondenţii care au declarat că vor pleca, în 2024, în afara ţării în scop turistic, 42% vor dedica acestui lucru un buget între 1.000 şi 2.500 de euro, iar alţi 40% - sub 1.000 de euro. Doar 18% dintre români au în plan să cheltuiască peste 2.500 de euro pentru călătorii în străinătate, în acest an.
Cercetarea APPA relevă faptul că o treime (33%) dintre cei chestionaţi vor merge într-o singură călătorie de lungă durată (de cel puţin o săptămână), alţi 11% în mai multe călătorii mai lungi, iar 54% au în vedere city break-uri. Pe de altă parte, 21% din totalul celor intervievaţi vizează o călătorie mai lungă şi mai multe călătorii mai scurte, 16% îşi doresc mai multe călătorii scurte, de tip city break, iar 13% o singură călătorie scurtă, de tip city break.
De asemenea, pentru 73% dintre respondenţi, principalele destinaţii vizate sunt, în principal, cele din Europa, în ţări din apropiere (zboruri scurte de maxim trei ore), în timp ce alţi 16% vizează tot Europa, însă ţări mai îndepărtate (cu zboruri de peste trei ore).
În vederea unei vacanţe petrecute peste hotare, 68% dintre români declară că vor alege să încheie o asigurare de călătorie.
Conform sondajului de specialitate, dintre respondenţii care au declarat că vor călători peste hotare în acest an, 86% au în plan şi vacanţe petrecute în România (48% vizează cel puţin o călătorie, iar 32%, cu siguranţă mai multe).
Totodată, vacanţele petrecute în România sunt căutate şi de persoanele care nu vor călători în afara României, în acest an. Astfel, dintre respondenţii care nu vor pleca în scop turistic în afara României în 2024 (respectiv 21% din total), 62% au confirmat că vor călători, în schimb, în ţară (44% având planificată cel puţin o astfel de excursie).
Per total, peste jumătate dintre cei chestionaţi (52%) spun că vor avea în acest an un buget similar cu cel din 2023 pentru călătoriile turistice din ţară, însă 30% afirmă că bugetul va fi mai mic (19% - relativ mai mic, 11% - semnificativ mai mic decât în anul precedent).
Sondajul "Planuri de călătorie pentru 2024" a fost realizat online, de APPA, în perioada 11 - 25 ianuarie 2024, pe un eşantion de 2.610 respondenţi, dintre care 54% femei şi 46% bărbaţi, majoritatea cu vârsta cuprinsă între 26 şi 55 de ani (78% din totalul participanţilor).
Pentru a creşte gradul de informare a românilor cu privire la rolul şi protecţia financiară oferită de o asigurare de călătorie, Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor a lansat, la finalul anului 2023, un nou proiect: campania naţională de informare "Luna Asigurărilor de Călătorie". Iniţiativa s-a desfăşurat cu sprijinul Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...