Bani pentru infrastructură. Ioan Boloș: ”Am fi de-a dreptul caraghioși”

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Vouchere alimente 2022. Când vor fi distribuite şi alimentate cardurile sociale
Vouchere alimente 2022. Când vor fi distribuite şi alimentate cardurile sociale
EXCLUSIV
Ioan Boloș, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a vorbit, în cadrul evenimentului ”Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi. Dezbatere DC News”, despre fondurile de care dispune țara noastră pentru proiecte de transport, dar și despre importanța digitalizării pentru acest sector.

”Digitalizarea transporturilor este la fel de importantă ca și implementarea proiectelor de infrastructură de transport. O decizie în acest sens este, practic, în implementare la nivelul Ministerului Transporturilor, pentru că orice proiect de infrastructură de transport este însoțit de sistemele informatice de management ATS pentru drumuri, RTMS pentru linia de cale ferată”, a spus Ioan Boloș. 

El a subliniat că, ”practic, pentru fiecare mod de transport nu se pune în discuție să nu se facă implementarea fără să aibă asigurată componenta de sistem informatic specific modului de transport. A realiza astăzi o autostradă, spre exemplu, fără a avea implementat sistemul informatic de tip ATS sau fără a dispune de tehnologia 5G care să deservească autostrada, pune în dificultate participanții la trafic și am fi în situația în care am fi de-a dreptul caraghioși”, a punctat ministrul.

Youtube video image

Iar din acest punct de vedere, a continuat el, ”România a făcut, după părerea mea, pași importanți, deoarece aceste decizii nu au fost separate, respectiv să implementezi proiectul de infrastructură de transport și după aceea să faci sistemul informațional specific pentru respectivul mod de transport”. 

Un buget record

În ceea ce privește finanțarea pe partea de PNRR, ministrul Boloș a făcut următoarea precizare: ”Într-adevăr, sunt 12 miliarde de euro, așa cum a spus doamna comisar Adina Vălean, în Planul Național de Redresare și Reziliență, dar să nu uităm că România mai are, în plus, și politica de coeziune, de unde ne finanțăm, de asemenea proiectele de autostrăzi, de linii de cale ferată, de ceea ce înseamnă transport naval, unde avem alte 9,2 miliarde de euro. Deci noi discutăm de un buget cumulat record pentru perioada 2021-2027, de peste 21 miliarde de euro. 

România nu a avut până acum aceste provocări care sunt generate de fondurile europene Este șansa noastră aproape unică să avem un astfel de buget, încât ar fi păcat de la Dumnezeu să nu avem capacitatea de implementare.   

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Leonardo Badea, prim-viceguvernator BNR
Bani. Freepik.com
Bursa de valori
CEC Bank
Cariera Jilț Nord / Foto: gorjeanul.ro
ASF
Cadastru / Foto: Freepik
Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Jamie Dimon, CEO JP Morgan & Chase

Șeful JPMorgan Chase: Economia SUA intră în declin

Creșterea economică a Statelor Unite începe să dea semne...

Termocentrală
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

Avertizare de călătorie în Bulgaria

MAE a transmis o atenţionare de călătorie în Bulgaria.

Robotaxi / sursa foto: Wikimedia Commons / Mliu92
Contor electric
Bursa de Valori București
Friedrich Merz
Euro / FOTO: Freepik
Hidroelectrica / FOTO: https://www.facebook.com/hidroelectricaoficial/
Freepik.com
Dolar / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Cursul valutar al zilei
Bani / Foto: DCBusiness
Centru de detenție și de procesare a imigranților, operat de GEO Group Inc. în Adelanto, California
Transelectrica / FOTO: Facebook
Un bărbat închide un termostat / Foto: Freepik
Kim Jong Un / Foto: KCNA

pixel