Bani pentru metrou de la Comisia Europeană

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Lucrările ar putea începe în a doua jumătate a anului
Lucrările ar putea începe în a doua jumătate a anului
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat miercuri alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo)", inclus de autorităţile române în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), transmite Agerpres.

Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).

Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.

Citește și: Corina Crețu explică de ce UE finanțează metroul M6 doar între Gara de Nord și Ikea

"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

La jumătatea lunii septembrie 2018, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că proiectul Magistralei 6 de metrou (1 Mai - Otopeni) va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, în perioada respectivă desfăşurându-se negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi
Elon Musk și Donald Trump
ANAF / Foto: DCBusiness

Ce impozite trebuie plătite până la 25 iunie 2025?

Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...

Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Ce înseamnă pentru România dobânzile mai mici în zona euro

Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...

Showroom / Foto: Freepik
Donald Trump și Xi Jinping
Titluri de stat Fidelis
Fermă de eoliene / Foto: Freepik
Phishing
Ploaie
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Carmina Fusté
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Foto: Pexels.com

Vineri, la ora 7.00, se deschide Transfăgărăşanul

Vineri, 6 iunie, se redeschide Transfăgărăşanul.

Bursă / FOTO: Freepik
Dolari și euro

Profitul Wizz Air, în picaj: Scădere cu 61%

Transportatorul aerian low-cost Wizz Air a raportat joi...


pixel