Black Friday 2023: Câţi români vor să profite de oferte, ce bugete au şi ce produse caută (studiu)

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Potrivit unui studiu, românii își fac bugete fixe de Black Friday în 2023, pe fondul crizei.

Procentul românilor care intenționează să profite de reduceri de Black Friday în acest an a scăzut cu 5 puncte față de 2022, ajungând de la 62% la 57%, conform celui mai recent studiu MKOR privind cumpărăturile de Black Friday.

Și-au făcut planuri pentru reducerile din luna noiembrie în special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinții cu copii minori și cei fără copii.

Cei hotărâți să meargă la cumpărături de Black Friday își fac lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Gen Z și persoanele fără copii tind să fie mai spontane, 2 din 10 preferă să decidă pe moment ce cumpără.

Pe fondul climatului economic incert, majoritatea românilor care intenționează să profite de reducerile de Black Friday și-au făcut deja un buget orientativ. Doar 1 din 5 români mai merg la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, față de 4 din 5 în 2022. Sumele sunt în principal alocate în funcție de resursele financiare disponibile și prețul produselor de pe lista de cumpărături. 

Și în acest an, electronicele și electrocasnicele se află în topul preferințelor, deși interesul a scăzut cu 7 procente față de 2022. Cu un procent similar s-a redus și apetența pentru produsele IT&C, de la 34% în 2022 la 27% anul acesta. Bărbații sunt mai interesați de această categorie de produse (32%).

În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii etc.) câștigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Iar interesul este chiar mai mare pentru Gen Z (64%) și femei (58%).

Achiziționarea produselor sau serviciilor dorite, la prețuri mai bune, rămâne motivul principal pentru care 6 din 10 români cumpără de Black Friday. În plus, ocazia este preferată și de cei care vânează ofertele în general (36%). Reducerile din noiembrie sunt și un bun prilej de a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau diverse alte aniversări. 

Online-ul rămâne mediul de achiziție preferat de Black Friday, deși 1 din 4 români vor miza pe mixul dintre magazinele fizice și cele online. 

“Am reluat studiul privind planurile românilor de Black Friday pentru că ne-am dorit să vedem cum au evoluat preferințele față de anul trecut. Rezultatele arată că, deși interesul pentru cumpărăturile de Black Friday se menține relativ ridicat, românii adoptă o abordare mai prudentă în 2023, gestionându-și mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situația economică actuală”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Datele sunt extrase din studiul Cumpărăturile de Black Friday, pe care MKOR îl derulează recurent începând cu 2022. Eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică, N 2023=1000, N 2022=530, target: populație generală, 18-55 ani, metodă de cercetare: sondaj (CAWI), instrument de cercetare: chestionar, abordare: online, prin panelul propriu MKOR, perioada: noiembrie 2022, noiembrie 2023.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

pixel