BMW vrea să protejeze o companie chineză parteneră care produce baterii
Autor: Matei Ion
Data publicării:
BMW vizează achiziţionarea de baterii pentru vehiculele electrice la preţuri mai scăzute.

Producătorul german de maşini de lux BMW AG intenţionează să încheie acorduri cu mai multe companii miniere pentru a-şi asigura materialele necesare fabricării bateriilor pentru vehiculele electrice, şi este deschis la formarea unor alianţe pentru a împărţi costurile cu dezvoltarea vehiculelor autonome, a afirmat şeful departamentul de cercetare şi dezvoltare, Klaus Froehlich, într-un interviu acordat Reuters. 

Klaus Froehlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW, a explicat că producătorii auto şi marii furnizori încep să discute cum să ajungă la un acord privind stabilirea unui standard unic al normelor pentru vehiculele autonome. 

"Toată lumea este interesată sau ar trebui să fie interesată" în standarde comune pentru vehiculele autonome, declarase săptămâna aceasta Froehlich la o expoziţie dedicată SUV-urilor futuriste, electrice şi autonome. 

Declaraţiile sale au fost făcute înaintea apariţiei unui raport în publicaţia Automotive News în care se arată că grupul german Volkswagen AG este interesat de o alianţă pentru standardizarea normelor pentru vehiculele autonome. 

În privinţa bateriilor, Froehlich a afirmat că strategia BMW vizează achiziţionarea de baterii pentru vehiculele electrice la preţuri mai scăzute, prin controlarea furnizării materiilor prime pentru partenerii săi care produc bateriile. 

"Vom încheia acorduri cu firmele miniere. Avem deja un acord, vor fi mai mult. O problemă cheie va fi să ne asigurăm că nu sunt exploataţi angajaţii sau nu sunt folosiţi copii la minele de cobalt", a precizat oficialul BMW. 

Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din China - CATL - va construi prima sa fabrică europeană în Germania, pentru a furniza baterii litiu-ion grupului auto german BMW. În iunie, CATL a anunţat că a încheiat un contract important cu BMW şi analizează potenţialele locaţii pentru facilitatea de producere a bateriilor din Europa, iar oficialii din landul Turingia au încurajat compania chineză să folosească o unitate din Erfurt, în estul ţării. 

Markus Duesmann, şeful departamentului de achiziţii de la BMW, a declarat că grupul german vrea să preia în următorii ani baterii în valoare de patru miliarde de euro de la CATL. Oficialii chinezi au dat asigurări că fabrica din Erfurt este doar primul lor pas în Europa şi sunt luate în considerare şi alte locaţii. 

La fabrica CATL vor fi create aproximativ 600 de locuri de muncă, iar până în 2022 producţia va ajunge la 14 gigavaţi pe oră. 

Cancelarul german Angela Merkel a afirmat că investiţia CATL este un pas important, dar nu a exclus ca în cele din urmă Europa să concureze cu China în domeniul producerii bateriilor pentru maşinile electrice. "Dacă am putea face noi înşine asta, atunci nu aş fi supărată", a spus Merkel. 

CATL este deja furnizor al producătorilor auto chinezi SAIC Motor Corp şi Geely şi are acorduri cu firmele auto internaţionale. 

În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce în Asia, piaţa fiind dominată de firmele nipone Panasonic şi NEC, grupurile sud-coreene LG şi Samsung, de companiile chineze BYD şi CATL, şi de Tesla în SUA.AGERPRES

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...


pixel