Boeing 737 MAX, o catastrofă industrială inedită

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Impactul va fi major
Impactul va fi major
Oprite la sol după două accidente aeriene grave, soldate cu sute de morți, avioanele Boeing 737 MAX, nu vor fi autorizate să revină pe pistele de decolare înainte de februarie 2020. Așa ceva nu s-a mai întâmplat în domeniu. 

De nouă luni, avioanele Boeing 737 MAX sunt consemnate la sol. Se spune că producția lor ar putea fi definitiv stopată. Decizia aparține conducerii gigantului american al industriei aerospațiale. Oricum, o autorizație de zbor din partea organelor competente nu va interveni decât peste câteva luni. Unii transportori și-au luat deja măsurile necesare. Astfel, compania aeriană SouthWest, cel mai mare utilizator de 737 MAX nu l-a programat înainte de 6 martie, iar American Airlines a amânat pentru primăvare o eventuală revenire în trafic a aeronavei.

Boeing trebuie să omologheze noul său sistem MCAS, care ar fi provocat două accidente, în octombrie 2018 și martie 2019, soldate cu 346 de morți. Între timp, suspendarea livrărilor, decisă la 13 martie după ce 737 MAX a primit interdicție de zbor pretutindeni în lume, cadența producției uzinei Renton a fost redusă de la 52 la 42 de aparate pe lună, în condițiile în care pentru 2020 fusese programat un ritm de 57 de avioane.

Prin urmare, de la mijlocul lunii martie, peste 400 de Boeing 737 MAX nelivrate se află pe aerodroamele din vestul Statelor Unite. Ceea ce înseamnă 40 de miliarde de dolari blocate. Conform contractelor de vânzare, cea mai mare parte din prețul aparatelor se plătește la livrare. Ca atare, oprirea producției, fie ea și temporară, reprezită o catastrofă industrială inedită din punctul de vedere al impactului mondial. E adevărat, procesul va fi unul progresiv.

Citește și Decizie dramatică. Boeing a dat cu piciorul la 85 miliarde dolari

Nu trebuie uitat că liniile de asamblare de la Renton au fost rezervate în totalitate 737 MAX, iar uzina numără circa 12.000 de salariați, fără a mai pune la socoteală zecile de firme care lucrează pentru întreprindere. Precum uzina Spirit AeroSystems, din Whichita, care furnizează, printre altele, fuselajele pentru B737. Cele două motoare CFM-Leap 1B, care reprezintă cel puțin un sfert din valoarea aeronavei sunt coproduse de grupurile american General Electric și francez Safran Aircraft Engines.

Industria aeronautică nu s-a mai confruntat cu o criză de asemenea amploare. Desigur, au mai existat situații în care avioanele au fost oprite la sol după accidente sau incidente, dar niciodată nu s-a ajuns la oprirea totală a producției unui aparat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bună dimineața!

Știrile dimineții. Informații importante la început de zi

Grupaj de știri despre ANAF, evoluția euro,...

Bursa de la București / FOTO: Facebook

Bursa de la București începe săptămâna cu pierderi

Scăderi pe majoritatea indicilor în prima ședință a...

Sebastian Burduja / FOTO: gov.ro
Euro - dolar / FOTO: Freepik
Centrala Nucleară de la Cernavodă
Este pentru prima dată când Prada angajează un șef din afară

Agitație în lumea luxului. Prada a pus ochii pe Versace

O tranzacție care ar putea ajunge la 1,5 miliarde de euro.

Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Cipuri
Petrol, investiții / sursa: Freepik.com

OPEC+ a prăbușit prețul petrolului american

Cartelul petrolului a confirmat reluarea treptată a...

Exporturi globale
Avionul Rafale
Banca Națională a României

BNR: Cât aur şi valută are, acum, România

BNR informează că la 28 februarie 2025, rezervele...

Investiții / FOTO: Freepik

ABB investește 120 de milioane de dolari în Statele Unite

Extinderea capacităților de producție pentru a răspunde...

Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Warren Buffett
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com

Constructorii auto primesc o gură de oxigen de la UE

Perioadă de tranziție de trei ani pentru respectarea...

Lansarea cosmodromul Plesețk

Rusia lansează o rachetă Soyuz în scopuri militare

Lansare reușită a unei rachete Soyuz-2.1b.

Sursa: Reuters
Bursa de Valori București
Bitcoin / FOTO: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Supermarket. Foto: Pexels.com
Euro / FOTO: Freepik
CEC Bank
Avarie la magistrala de termoficare Berceni
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

Bulgaria amână închiderea Podului Giurgiu - Ruse

Autoritățile bulgare amână închiderea Podului Giurgiu –...

TikTok / sursa foto: Freepik.com / Grinvalds
sursa foto: betsafe.lt

Speed Roulette: Ce este și cum se joacă

Ruleta este printre cele mai populare jocuri de cazino,...

Bitcoin / Foto: Freepik

Criptomonede pe steroizi! Prețurile au explodat peste noapte

Piața criptomonedelor explodează după anunțul lui Trump...


pixel