Boeing s-ar putea confrunta cu o nouă problemă majoră. Greva a 32.000 de muncitori

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Boeing
Boeing
Boeing a avut parte de tot felul de vești proaste în ultimii ani necazurile ar putea să nu se oprească aici pentru constructorul american de avioane. La sfârșitul acestei luni, compania s-ar putea confrunta cu o grevă de 32.000 de lucrători.

Contractul dintre Boeing și International Association of Machinists expiră la 12 septembrie. În lipsa unui nou contract, muncitorii din Washington vor declanșa prima grevă a companiei din ultimii 16 ani. Iar în acest moment, șansele de a ajunge la un acord nu par bune, potrivit șefului sindicatului local.

Jon Holden, președintele blocului sindical IAM 751 District, a declarat săptămâna trecută pentru CNN: „Suntem departe de a rezolva problemele principale - salarii, asistență medicală, pensionare, timp liber”. „Continuăm să lucrăm la asta”.

Aceasta este doar cea mai recentă problemă a unei companii care s-a confruntat cu accidente mortale cauzate de un defect de proiectare al celui mai bine vândut avion al său, cu acuzații că a pus profiturile și viteza de producție înaintea calității și siguranței.

Acest lucru a tras după sine alte probleme: scăderea vânzărilor de avioane, cu un acord de recunoaștere a vinovăției pentru acuzații penale de înșelăciune a autorităților de reglementare și cu pierderi financiare masive acoperite de niveluri ridicate ale datoriilor.

Ambele părți spun că doresc să ajungă la un acord fără grevă. Însă furia membrilor sindicatului față de recentele concesii contractuale și față de dificultățile întâmpinate de marele constructor de avioane ar putea face ca rezolvarea acestui acord în timpul util să fie o misiune dificilă.

„Continuăm să negociem cu bună-credință, concentrându-ne asupra subiectelor care sunt importante pentru angajații noștri și familiile lor”, se arată într-o declarație a Boeing. „Suntem încrezători că putem ajunge la un acord care să echilibreze nevoile angajaților noștri și realitățile de afaceri cu care ne confruntăm ca societate”.

Boeing intră în aceste discuții cu un nou CEO, Kelly Ortberg, care și-a început activitatea cu doar o lună în urmă. Acesta a emis o declarație conform căreia dorește să „reseteze relația noastră” cu sindicatul, după ce s-a întâlnit cu Holden și cu alți lideri sindicali în prima sa săptămână de activitate. Dar Holden a declarat că nu a observat nicio diferență în poziția Boeing la masa negocierilor.

Predecesorul lui Ortberg, fostul CEO Dave Calhoun, a declarat, de asemenea, investitorilor în luna iulie că intenția Boeing este de a evita o grevă și a părut să semnaleze că ar fi dispus să plătească ceea ce este necesar pentru a evita o încetare a activității.

„Știm că solicitările salariale vor fi mari”, a spus el. „Nu ne este teamă să ne tratăm bine angajații în acest proces. Așadar, vom face tot ce ne stă în putință pentru a nu declanșa greva.”

Compania a declarat că salariile membrilor IAM au crescut cu 60% în ultimii 10 ani, datorită creșterilor salariale generale, ajustărilor în funcție de costul vieții și plăților de stimulare. Dar sindicatul este încă supărat din cauza concesiilor anterioare. Sindicatul solicită, de asemenea, condiții noi pentru timpul liber și garanții mai stabile privind locurile de muncă, astfel încât să nu se confrunte din nou cu amenințarea de a pierde locuri de muncă în favoarea uzinelor care nu au lucrători sindicalizați.

Problemele de la Boeing au dus la pierderi operaționale de bază de 33,3 miliarde de dolari în cursul ultimilor cinci ani, forțând compania să se îndatoreze foarte mult. Această datorie riscă să fie retrogradată la statutul de obligațiune de tip junk bond, însă Holden insistă că sindicatul are încă o pârghie în aceste discuții.

Greva ar avea un impact larg

În ciuda problemelor sale, Boeing este încă o forță majoră în economia SUA, iar închiderea sa ar avea un impact de amploare. Dincolo de cei 32.000 de membri de sindicat și cei aproape 150.000 de angajați americani, compania își estimează propriul impact economic la 79 de miliarde de dolari, susținând 1,6 milioane de locuri de muncă directe și indirecte la mai mult de 9 900 de furnizori răspândiți în toate cele 50 de state.

Dar, poate mai important, Boeing este unul dintre cei doi mari furnizori de avioane comerciale pentru industria aeronautică. Iar industria se confruntă deja cu livrările întârziate ale Boeing, care nu pot fi reluate până când nu rezolvă problemele legate de siguranța și calitatea avioanelor sale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Salariu / Foto: pexels.com
Curier. Foto: pexels.com
Șantier / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Taxe și impozite mult mai mari pe proprietăți din anul 2026
Dumitru Chisăliță / Foto: Cristian Nistor / Agerpres
Traficul online al publicațiilor, afectat de Google
License: e131835bd28ca2c06930711faee9ceb69b

Rolul RMN-ului în monitorizarea afecțiunilor cronice

Afecțiunile pe termen lung schimbă multe lucruri în...

Centrala nucleara. Foto: Pexels.com

Polonia începe lucrările la prima sa centrală nucleară

Polonia va demara lucrările la prima sa centrală...

Leonardo Badea, prim-viceguvernator BNR
Sediul ANRE
Friedrich Merz, Keir Starmer, Volodimir Zelenski și Emmanuel Macron
Stradă din Oslo / Foto: Unsplash
Energie / Foto: Freepik
Reddit / sursa foto: Flickr.com

Reddit introduce noi măsuri pentru siguranța minorilor

Reddit a lansat global noi funcții de protecție pentru...

Incendiu de pădure în Bulgaria / Foto: Protecția Civilă a UE
Donald Trump și Jensen Huang, CEO Nvidia / Foto: Casa Albă
ANAF. Freepik.com
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Aur. Freepik.com
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Freepik.com
O familie se uită la o mașină expusă într-un showroom / Foto: Freepik
Schimb valutar / Foto: Freepik
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Reforma fiscală 2026: scenariile posibile după verdictul CCR

După verdictul Curții Constituționale privind legea din...

Banca Națională a României

Banca Naţională a României va avea un nou casier central

Banca Naţională a României (BNR) va avea un nou casier...

Banca Nationala a României

pixel