Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Camioane de marfă
Camioane de marfă
CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja drumurile și locuitorii județului după ce traficul TIR-urilor s-a intensificat în ultima perioadă.

Traficul îngreunat de camioane și TIR-uri încărcate până la refuz cu mărfuri pe drumurile județene din Brașov a atins cote alarmante, atrăgând atenția autorităților locale și stârnind nemulțumirea locuitorilor din zonele afectate.

Transportatorii preferă aceste rute deoarece nu sunt nevoiți să plătească rovinieta pe drumurile naționale, optând în schimb pentru un permis de liberă trecere, care, în prezent, este eliberat gratuit.

Cu toate acestea, Consiliul Județean Brașov ia măsuri drastice pentru a contracara această practică și pentru a remedia starea precară a drumurilor județene. Astfel, autoritățile intenționează să impună o taxă pentru trecerea pe aceste drumuri, în speranța de a descuraja traficul greu și de a strânge fonduri necesare pentru reparații.

Limita de greutate pentru vehiculele care circulă pe drumurile județene este stabilită la 7,5 tone, însă aceasta este ignorată frecvent de către șoferii camioanelor încărcate cu marfă. Locuitorii din comunitățile afectate, precum Hărman, resimt din plin impactul acestui trafic intens, confruntându-se cu zgomotul și vibrațiile constante care le tulbură liniștea.

Situația este similară și în localități precum Holbav, Bod, Hălchiu, Vulcan sau Dumbrăvița, unde drumurile județene sunt supraaglomerate și într-o stare avansată de degradare.

Pentru a pune capăt acestui coșmar al traficului greu și pentru a îmbunătăți infrastructura rutieră, Consiliul Județean a anunțat instituirea unei taxe pentru firmele care utilizează drumurile județene în mod intensiv. Taxa va fi diferențiată în funcție de tonajul vehiculelor și de perioada de utilizare a permisului, aplicându-se începând cu 1 ianuarie 2025.

În paralel, se vor dezvolta sisteme eficiente de monitorizare și sancționare a celor care nu respectă noile reguli instituite. Excepție vor face vehiculele instituțiilor publice de apărare și situații de urgență, transportul public și școlar, precum și utilajele agricole. Astfel, se urmărește îmbunătățirea calității vieții în aceste comunități și asigurarea unor drumuri mai sigure și mai durabile pentru toți participanții la trafic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cadastru / Foto: Freepik
Lingou de aur
Mike Huckabee, ambasadorul SUA în Israel
Jerome Powell

Fed nu mișcă dobânda, dar avertizează: vine stagflația!

Rezerva Federală a Statelor Unite (Fed) a decis miercuri...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
BVB
Programe AFM 2025
Oameni pe strada

Doar 3 români din 10 au loc în adăposturi în caz de război

Lipsa unei strategii naționale, adăposturi construite...

Transelectrica
Showroom / Foto: Freepik

APIA condamnă suspendarea programului "Rabla" 2025

APIA avertizează: decizia AFM de suspendare a Rabla Auto...

Avioane Craiova
Reuniunea G7 din Canada
Andrei Șercanean
Ridesharing
Doraly

Comisarii ANPC au găsit nereguli grave la Doraly 1 și 2

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au aplicat,...

Cosmin Marinescu
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu

Leul a pierdut teren în faţa euro şi a dolarului

Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu principalele...

București / Foto: Oana Pavelescu
Freepik.com
ANAF
SUA-Rusia / FOTO: Freepik
Kelemen Hunor
Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Transelectrica

pixel