Călătoria cu avionul. Despăgubiri la care au dreptul pasagerii pentru întârzierea zborului
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Totul depinde abilitatea avocaților, în ultimă instanță
Totul depinde abilitatea avocaților, în ultimă instanță
Conform regulilor din Uniunea Europeană, persoanele care folosesc serviciile companiilor aeriene pot beneificia de  despăgubiri dacă zborul se amână din vina transportatorului. Dar, dacă o cursă este reprogramată din cauza unor circumstanțe excepționale care nu puteau fi evitate de firmă, pasagerii nu primesc, de regulă, nimic.

Conform Regulamentului european nr. 261/2004, despăgubirile acordate pentru întârzieri variază între 250 și 600 de euro, în funcție de distanță și de ruta zborului. Nu este însă singura

În primul rând, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a reținut, în cauza C-501/17, că o împrejurare excepțională poate fi considerată o situație care nu apare, în mod obișnuit, în cadrul exercitării unei activități și care nu poate fi controlată efectiv. În al doilea rând, o astfel de situație excepțională, dacă apare, implică anumite măsuri care trebuie luate (sau trebuiau, după caz) de compania de zbor.

Citește și O companie aeriană refuză să mai vândă alune în avioanele sale

Mai exact, pentru a scăpa de plata despăgubirilor, compania aeriană trebuie să demonstreze două lucruri: că, deși a aplicat măsuri rezonabile, nu a putut evita întârzierea și că a folosit toate mijloacele aflate la dispoziție (umane, materiale etc.) pentru a limita întârzierea. De asemenea, măsurile acestea trebuie să fie rezonabile, în raport cu posibilitățile concrete ale companiei aeriene.

Exemple de situații excepționale: un șurub rătăcit pe pista de decolare care a afectat anvelopa avionului, condițiile meteorologice nefavorabile, grevele, etc. Potrivit CJUE, aceste situații nu pot fi imputate companiei aeriene, dacă transportatorul demonstrează că, într-adevăr, nu a știut de ele. În schimb, nu pot fi considerate, situații excepționale problemele tehnice neprevăzute cu care se confruntă compania aeriană. CJUE a reținut, într-o altă cauză, că astfel de circumstanțe ar putea fi considerate doar rar situații excepționale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel