Aceste norme se regăsesc într-un ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), publicat luna trecută în Monitorul Oficial și care stabilește „condițiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.”
Concret, care este noua obligație a comercianților. În magazinele fizice, nu mai sunt îngăduite etichete sau panouri unde prețul redus pe bază de program de fidelizare apare mai mare, mai vizibil, să sară în ochi, cum se spune, în timp ce prețul normal, fără reduceri, este scris mai mic.
„În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul cel puțin a prețului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, prevede ordinul ANPC.
Regula trebuie aplicată și în cazul vânzărilor online. „... operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii prin afișarea în același câmp vizual în care este expus produsul cel puțin a prețului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, se arată în același document.”
De asemenea, comercianții nu mai pot cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură niciun beneficiu clienților la o anumită tranzacție.
Deși nu se prevăd sancțiuni exprese pentru încălcarea noilor reguli, în preambulul ordinului ANPC se face o precizare că acesta este emis în baza articolelor 9, 18, 19 și 25 din OG 21/1992 (unde se face referire la corectitudine și informare în relația cu clienții și la afișarea clară a prețurilor). Faptele prevăzute la acele articole de ordonanță pot fi sancționate de ANPC cu amenzi între 1.000 și 20.000 de lei. Astfel, sancționarea comercianților nu este tocmai exclusă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...