Casetele audio revin încet la modă
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Caseta audio a început să fie produsă din nou pentru colecționari
Caseta audio a început să fie produsă din nou pentru colecționari
Deşi i se preconiza aceeaşi soartă ca şi cea a casetelor VHS sau cabinei telefonice, caseta audio este din nou produsă în masă de un IMM din apropiere de Mont-Saint-Michel (vestul Franţei), care le exportă în aproximativ 30 de ţări, transmite AFP.

Începând din 2017, mai mulţi profesionişti din domeniul sunetului au început să sune la poarta firmei Mulann din Avranches, regiunea Normandia, specializată în producţia de benzi magnetice. Motivul: stocurile mondiale de bandă pentru casete se împuţinează. Confruntate cu CD-urile şi apoi cu streaming-ul, casetele audio ('K7') au cunoscut un declin după care aproape au dispărut, fiind păstrate doar de câţiva pasionaţi de faţa A şi faţa B.

Obişnuită să vândă benzi magnetice utilizate la cartele de metrou dar şi benzi audio pentru studiourile de înregistrare şi industria de apărare (submarine), acest IMM cu aproximativ 40 de salariaţi a decis să detaşeze cinci persoane pentru a dezvolta benzi pentru casete audio, pe care firma nu le-a produs niciodată înainte. După un an de cercetări, începând din luna noiembrie 2018, firma Mulann a început să vândă casete audio 'K7', în condiţiile în care acestea nu mai sunt produse în Franţa de 20 de ani.

Citește și: Gadgeturile de altădată. Cât mai costă un magnetofon sau casetofon

Această companie produce în fiecare lună mai multe mii de casete audio cu design vintage, orange şi negru, care sunt vândute cu 3,49 de euro bucata. Este însă vorba de o piaţă de nişă, în condiţiile în care firma Mulann exportă 95% din casetele sale spre ţări precum SUA, Marea Britanie, Germania dar şi Malta, Suedia, Israel, Uzbekistan sau Kazahstan, explică directorul comercial Théo Gardin, care la cei 27 de ani ai săi nu a cunoscut în tinereţea sa bucuriile şi neplăcerile oferite de un walkman sau de derularea unei casete cu ajutorul unui pix.

Directorul general de la Mulann, Ronan Gallou, crede că această relansare a interesului pentru casetele audio se explică printr-o nevoie de a poseda obiecte într-o epocă în care totul se dematerializează. "Atunci când ascultaţi muzică pe Spotify sau Deezer, este rar să ascultaţi un cântec în întregime pentru că se trece uşor de la o melodie la alta. Cu o casetă audio asculţi întreaga operă muzicală, un întreg album", a subliniat Ronan Gallou, precizând că recent pe acest suport au fost lansate coloana sonoră a filmului Bohemian Rhapsody sau albumul grupului francez Indochine.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...


pixel