Ministerul Finanţelor se reorganizează. 435 de noi posturi de inspectori vamali şi inspectori antifraudă
Iar, din păcate, cu cât vârsta maşinii creşte, cu atât cheltuielile sunt mai mari - lucru care loveşte tocmai în persoanele cu venituri reduse: vizitele la service sunt tot mai dese, piesele de schimb sunt scumpe, la fel şi ITP-ul şi alte verificări.
După majorarea preţurilor la gaze naturale şi energie electrică, anul 2022 a venit cu alte probleme pe capul românilor: scumpirea benzinei şi a motorinei, dar - în cazul bucureştenilor - majorarea serioasă a tarifelor de închiriere a locurilor de parcare. La asta se adaugă tarifele în creştere aplicate de service-uri pentru manoperă, dar şi preţul pieselor de schimb şi al consumabilelor.
Pentru a vedea cât îl costă pe un român obişnuit maşina, am adunat cheltuielile pe care acesta le are de făcut într-un an. Vorbim de preţuri medii, în realitate ele pot varia, fie în jos, fie în sus, în funcţie de localitate şi alţi factori, cum ar fi service-ul auto la care merge fiecare. Concluzia este îngrijorătoare: cheltuielile cu maşina se ridică la o sumă considerabilă. În cazul unui român care primeşte salariul minim, aceasta ar putea fi acoperită cu salariul pe patru luni.
Citeşte şi: Preţuri, salarii, PNRR, lovituri pentru români în 2022. Coşea: Situaţia poate fi MAI GRAVĂ decât acum
- Asigurarea RCA – 800 lei
- ITP – 110 lei
- Rovinieta – 100 lei
- Impozit- 100 lei
- Chirie loc de parcare – 500 lei (pentru Bucureşti, în alte localităţi chiria e mai mică)
- Schimb anvelope x 2 ori pe an – 200 lei
- Spălat auto x 12 ori pe an – 360 lei
- Schimb ulei şi filtre – 250 lei.
Suma totală se ridică la 2.420 de lei, fără să luăm în calcul şi benzina/motorina.
La asta adăugăm în medie un plin de carburant lunar: 4.080 benzina, la un plin de carburant pe luna, 50 l x 6.8 lei/litru.
TOTAL: 6.500 lei.
Atenţie: La această sumă se adaugă, după caz: anvelope noi şi eventualele reparaţii (manoperă service + preţ piese de schimb).
În 2022, salariul minim net este de 1.524 lei. Rotunjind, un român care primeşte salariul minim pe economie ar trebui să muncească patru luni din an numai pentru maşină. Un român care are salariul net de 3.000 de lei ar munci "numai" două luni pentru "luxul" de a aveam maşină.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Veşti bune de la Fondul...
Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...
Băncile fac profituri tot mai...
Germania avertizează cu...
Gigantul energetic rus Gazprom...
Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...
Compania anunţă modificări...
Ministerul Muncii a pus în...
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
AFM va lansa un nou program...
O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...
Până la un milion de ruși au...
Banca Națională a României a...
Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...
Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...
Aproximativ 200 de angajaţi ai...
Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre.
La Berlin începe un nou...
Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...
Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...
Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...
Sunt patru astfel de avioane,...
Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta
Preşedintele Patronatului Român din Industria de...
Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...