Ce se întâmplă cu proiectul maşinilor autonome fără volan

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Robotaxi / sursa foto: Wikimedia Commons / Mliu92
Robotaxi / sursa foto: Wikimedia Commons / Mliu92
Departamentul care se ocupă cu sistemele de conducere autonomă, Cruise, a General Motors își va concentra eforturile de dezvoltare pe o nouă generație Chevrolet Bolt.

Odată cu această decizie, eforturile companiei se vor muta de pe vehiculul futurist planificat Origin, fără volan sau alte comenzi umane, pe acest model de Chevrolet, a declarat marți producătorul auto.

În 2022, GM a depus o petiție la National Highway Traffic Safety Administration solicitând permisiunea de a desfășura anual până la 2.500 de vehicule Origin care se conduc singure, fără comenzi umane.

Proiectul vehiculului Cruise Origin este suspendat pe o perioadă nedeterminată și nu este clar dacă GM va încerca să îl implementeze în viitor.

„Această schimbare creează o opțiune mai rentabilă și scalabilă pentru urmărirea mai rapidă a unui viitor autonom, evitând în același timp calea incertă către conformitatea cu reglementările din SUA, care ar putea împiedica scalarea Origin.”

În noiembrie, GM a declarat că a oprit temporar producția modelului Cruise Origin. Compania a declarat angajaților în noiembrie că a produs deja sute de vehicule Origin și că este „mai mult decât suficient pe termen scurt, atunci când vom fi pregătiți să accelerăm din nou producția”.

GM a declarat că decizia sa de a întrerupe producția Cruise la o fabrică din Detroit a declanșat o taxă de 583 de milioane de dolari.

Cruise se confruntă cu o serie de investigații - inclusiv din partea NHTSA, a Departamentului de Justiție și a Securities and Exchange Commission - după un accident produs în octombrie, în care unul dintre robotaxiurile sale a lovit un pieton și l-a târât 6 metri. Cruise și GM au fost aspru criticate după accident, iar statul California i-a revocat autorizația de a opera vehicule fără șofer.

Mary Barra, CEO-ul GM, a menționat marți că Cruise a reluat în ultimele luni testarea robotaxisului său cu șoferi umani de siguranță în trei orașe și a angajat recent un nou CEO.

Barra a declarat anterior că afacerea ar putea genera venituri anuale de 50 de miliarde de dolari până în 2030. Cruise a pierdut mai mult de 8 miliarde de dolari din 2017, până în prezent iar în ianuarie GM a declarat că va reduce cheltuielile la Cruise cu aproximativ 1 miliard de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto

pixel