Ce se întâmplă cu proiectul maşinilor autonome fără volan

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Robotaxi / sursa foto: Wikimedia Commons / Mliu92
Robotaxi / sursa foto: Wikimedia Commons / Mliu92
Departamentul care se ocupă cu sistemele de conducere autonomă, Cruise, a General Motors își va concentra eforturile de dezvoltare pe o nouă generație Chevrolet Bolt.

Odată cu această decizie, eforturile companiei se vor muta de pe vehiculul futurist planificat Origin, fără volan sau alte comenzi umane, pe acest model de Chevrolet, a declarat marți producătorul auto.

În 2022, GM a depus o petiție la National Highway Traffic Safety Administration solicitând permisiunea de a desfășura anual până la 2.500 de vehicule Origin care se conduc singure, fără comenzi umane.

Proiectul vehiculului Cruise Origin este suspendat pe o perioadă nedeterminată și nu este clar dacă GM va încerca să îl implementeze în viitor.

„Această schimbare creează o opțiune mai rentabilă și scalabilă pentru urmărirea mai rapidă a unui viitor autonom, evitând în același timp calea incertă către conformitatea cu reglementările din SUA, care ar putea împiedica scalarea Origin.”

În noiembrie, GM a declarat că a oprit temporar producția modelului Cruise Origin. Compania a declarat angajaților în noiembrie că a produs deja sute de vehicule Origin și că este „mai mult decât suficient pe termen scurt, atunci când vom fi pregătiți să accelerăm din nou producția”.

GM a declarat că decizia sa de a întrerupe producția Cruise la o fabrică din Detroit a declanșat o taxă de 583 de milioane de dolari.

Cruise se confruntă cu o serie de investigații - inclusiv din partea NHTSA, a Departamentului de Justiție și a Securities and Exchange Commission - după un accident produs în octombrie, în care unul dintre robotaxiurile sale a lovit un pieton și l-a târât 6 metri. Cruise și GM au fost aspru criticate după accident, iar statul California i-a revocat autorizația de a opera vehicule fără șofer.

Mary Barra, CEO-ul GM, a menționat marți că Cruise a reluat în ultimele luni testarea robotaxisului său cu șoferi umani de siguranță în trei orașe și a angajat recent un nou CEO.

Barra a declarat anterior că afacerea ar putea genera venituri anuale de 50 de miliarde de dolari până în 2030. Cruise a pierdut mai mult de 8 miliarde de dolari din 2017, până în prezent iar în ianuarie GM a declarat că va reduce cheltuielile la Cruise cu aproximativ 1 miliard de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Nissan / FOTO: Unsplash
Foto: Freepik.com
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash
Protest masiv în New York împotriva lui Donald Trump și Elon Musk
Vânzător stradal într-o localitate din California / Foto: Dave Parker / Flickr
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Gândim alte planuri / FOTO: Freepik

Bancherii, obligați să-și pună mintea la contribuție

În noile condiții generate de războiul tarifelor,...

Bursa de la Tokyo / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Cine mai are încredere în dolar?

Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...

Mină de cupru

10 mega-mine care țin planeta în priză: cine dă cupru lumii?

Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...


pixel