Publicitate
În toată agitația, apar și situații neobișnuite care sunt destul de dificil de clarificat în situația în care în tot zgomotul informațiilor, informațiile cu adevărat necesare se pierd undeva pe drum.
Una dintre situațiile mai puțin obișnuite este aceea în care clientul unui furnizor de energie electrică se mută la un alt furnizor dar între timp primește facturile stornate de la vechiul furnizor, facturi care au fost deja achitate.
Se pune întrebarea ce se intâmplă cu banii deja dați.
Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege a explica pentru DCBusiness ce se întâmplă într-o asemenea situație. Acesta precizează că: ”Conform regulamentului de schimbare a furnizorului, în maximum 42 de zile de la data schimbarii furnizorului, furnizorul vechi trebuie să trimită o factura de decont cu toate regularizările, inclusiv sumele de returnat”.
Indexul echipamentului de măsurare este transmis de către operatorul de rețea la furnizorul actual şi furnizorul nou, în termen de maximum 8 zile lucrătoare; acest index stă la baza regularizării obligaţiilor de plată după data schimbării efective a furnizorului.
Regularizarea obligaţiilor de plată după schimbarea efectivă a furnizorului
Regulamentul ANRE spune că pe baza datelor de consum determinate
a) Furnizorul actual emite factura cu decontul final de lichidare şi o transmite clientului final în termen de maximum 42 de zile de la data schimbării efective a furnizorului;
Citește și: Reducerea prețului la gaze. Chisăliță: Românii au fost mințiți
b) Furnizorul nou determină cantitatea de energie electrică/gaze naturale consumată pe care o va factura clientului final de la data schimbării efective a furnizorului, în conformitate cu prevederile contractului de furnizare încheiat cu acesta;
c) Operatorul de rețea emite factura de regularizare pentru serviciul prestat pentru furnizorul actual până la data schimbării efective a furnizorului în cazul schimbării partenerului contractual;
d) Operatorul de rețea determină cantitatea de energie electrică/gaze naturale vehiculată pe care o va folosi la emiterea primei facturi pentru serviciul prestat noului partener contractual în baza contractului de reţea/acces la sistem.
În situaţia în care factura de regularizare conţine un sold pozitiv, clientul final are obligaţia să achite contravaloarea acesteia până la termenul scadent.
În situaţia în care factura de regularizare conţine un sold negativ, furnizorul are obligaţia să returneze clientului final suma datorată, în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii acesteia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Turismul elen arată semne pozitive în 2025.
Criptomoneda este tot mai des...
Republica Moldova se bazează pe...
Exporturile totale de gaze...
Tragedie aviatică în Kazahstan.
Redacţia DC Business vă urează...
În noiembrie, piața neagră a...
Curs valutar, 24 decembrie 2024.
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României...
Autoritățile iraniene au ridicat o serie de interdicții.
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere, 24 decembrie.
Greva angajaților Starbucks din SUA se extinde la peste...
Ministerul Afacerilor Externe a...
Luni seara a avut loc prima...
Vladimir Putin și premierul...
Grupaj de ştiri.
BRD a transmis o notificare...
Curs valutar BNR, 23 decembrie.
Perioada de dinaintea...
Economia Marii Britanii stagnează în trimestrul trei,...
Anunţul zilei de la Cotroceni.