Vești proaste la sfârșit de an: Creșterea economică, revizuită puternic în jos
Această ajustare reflectă...
Potrivit sondajului realizat de Quest Partners, cel mai vizitat monument a fost castelul Peleș, cu 9,10% dintre răspunsuri, urmat de castelul Bran-8,32%, mănăstirile din Moldova-7,93% și castelul Huniazilor-6,5%.
La întrebarea ”Care sunt cele mai reprezentative monumente istorice pentru România”, pe primele locuri s-au plasat castelul Peleș (11,46%), mănăstirile din nordul Moldovei (10,95%), ansamblul cultural Constantin Brâncuși din Târgu Jiu (8,81%), castelul Bran (7,23%), castelul Huniazilor (4,22%), cetatea Sarmizegetusa Regia (4,15%) și Palatul Parlamentului (3,58%).
Tipologia monumentelor vizitate este dominată de monumentele de tip arhitectural (aproape 8 din 10 respondenți), celelalte categorii fiind, în ordinea descrescătoare a procentelor obținute, monumentele de for public (8,1%), cele memoriale și funerare (7,8%) și cele arheologice (5,2%).
Cheltuielile medii pe care vizitatorii le alocă, incluzând aici tot ce înseamnă transport, cazare, masă, cost de acces la obiectivele vizitate etc. ating suma de aproximativ 700 RON/ persoană. La nivel declarativ cheltuielile estimate depășesc cu aproape 300 RON cheltuielile efectuate. Motivația vizitării monumentelor istorice de patrimoniu are, după declarațiile persoanelor intervievate, mai degrabă o componentă cultural-educațională decât una care ține de loisir. Astfel importanța respectivelor obiective, faptul că ele fac parte din moștenirea culturală a persoanei intervievate sau dorința de a afla mai multe se situează pe primele locuri în ierarhia motivațiilor.
Citește și: Cetatea Sarmizegetusa Regia va fi restaurată. Cât costă mega proiectul
Faptul că peste 60% dintre respondenți își programează din timp aceste vizite împreună cu familia și doar 26% aleg să se cazeze în zona respectivă indică un profil al vizitatorului axat pe ideea de maximizare a eficienței călătoriei sale prin acoperirea într-un timp cât mai scurt a unui număr cât mai mare de obiective.
”Cercetarea sociologică are un caracter de noutate pentru România deoarece introduce o formă de evaluare care ține cont și de percepția publicului a bunurilor culturale”, a declarat Mihai Popovici, coordonatorul proiectului. Studiul a fost realizat în perioada martie-aprilie, prin chestionarea telefonică a 541 de persoane, cu o marjă de eroare de ±4,4% și un nivel de încredere de 95%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Această ajustare reflectă...
Poate fi un simplu joc de glezne, o încercare de...
Pe scurt, prețurile la carburanți au crescut.
Ministrul Energiei a făcut bilanțului anului 2024, unul...
Președintele ales a lansat un...
Cifre dezvăluite de Institutul Național de Statistică.
Ungaria caută o soluție pentru...
Proiectele vor asigura o putere...
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...
O descoperire istorică a fost...
Actul normativ a fost promulgat...
Cheltuielile de apărare ale...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...