Cele mai iubite monumente din România. Sondaj în premieră
Autor: Adrian Ilie
Data publicării:
Sarmizegetusa Regia
Sarmizegetusa Regia
Rezultatele unui recent sondaj legat de cele mai vizitate monumente istorice din România și notorietatea lor plasează castelul Peleș pe primul loc, atât din punct de vedere al numărului de vizite, cât și în ce privește cel al notorietății. Clasamentul este completat de castelul Bran, mănăstirele din nordul Moldovei, castelul Huniazilor, cetățile dacice din munții Orăștiei ș.a.

Potrivit sondajului realizat de Quest Partners, cel mai vizitat monument a fost castelul Peleș, cu 9,10% dintre răspunsuri, urmat de castelul Bran-8,32%, mănăstirile din Moldova-7,93% și castelul Huniazilor-6,5%.

La întrebarea ”Care sunt cele mai reprezentative monumente istorice pentru România”, pe primele locuri s-au plasat castelul Peleș (11,46%), mănăstirile din nordul Moldovei (10,95%), ansamblul cultural Constantin Brâncuși din Târgu Jiu (8,81%), castelul Bran (7,23%), castelul Huniazilor (4,22%), cetatea Sarmizegetusa Regia (4,15%) și Palatul Parlamentului (3,58%).

Tipologia monumentelor vizitate este dominată de monumentele de tip arhitectural (aproape 8 din 10 respondenți), celelalte categorii fiind, în ordinea descrescătoare a procentelor obținute, monumentele de for public (8,1%), cele memoriale și funerare (7,8%) și cele arheologice (5,2%).

Cheltuielile medii pe care vizitatorii le alocă, incluzând aici tot ce înseamnă transport, cazare, masă, cost de acces la obiectivele vizitate etc. ating suma de aproximativ 700 RON/ persoană. La nivel declarativ cheltuielile estimate depășesc cu aproape 300 RON cheltuielile efectuate. Motivația vizitării monumentelor istorice de patrimoniu are, după declarațiile persoanelor intervievate, mai degrabă o componentă cultural-educațională decât una care ține de loisir. Astfel importanța respectivelor obiective, faptul că ele fac parte din moștenirea culturală a persoanei intervievate sau dorința de a afla mai multe se situează pe primele locuri în ierarhia motivațiilor.

Citește și: Cetatea Sarmizegetusa Regia va fi restaurată. Cât costă mega proiectul

Faptul că peste 60% dintre respondenți își programează din timp aceste vizite împreună cu familia și doar 26% aleg să se cazeze în zona respectivă indică un profil al vizitatorului axat pe ideea de maximizare a eficienței călătoriei sale prin acoperirea într-un timp cât mai scurt a unui număr cât mai mare de obiective.

”Cercetarea sociologică are un caracter de noutate pentru România deoarece introduce o formă de evaluare care ține cont și de percepția publicului a bunurilor culturale”, a declarat Mihai Popovici, coordonatorul proiectului. Studiul a fost realizat în perioada martie-aprilie, prin chestionarea telefonică a 541 de persoane, cu o marjă de eroare de ±4,4% și un nivel de încredere de 95%. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel