COP29: Ce prevede acordul lăudat de unii, criticat de alții, încheiat la Baku
La capătul unor dezbateri...
Pe locul 1 se află, ușor de anticipat, ”Game of Thrones”. Costul total pentru fiecare episod al ultimului sezon, care va fi difuzat începând din aprilie, este de 15.000.000 de dolari. O mare parte este generată de decorurile somptuoase și locațiile în mai multe țări, precum Irlanda, Malta sau Islanda. Nota de plată este completată de efectele speciale care au făcut posibilă apariția dragonilor în serial.
A doua poziție este ocupată de serialul produs de Netflix, ”The Crown”, cu 13.000.000 dolari pe episod. Producătorii nu s-au zgârcit să respecte cu strictețe adevărul istoric privind viața reginei Elizabeth II, iar pentru asta au alocat sume impresionante. De exemplu, au plătit 35.000 de dolari pentru rochia reginei, rochie care a apărut în primul episod. Deocamdată, serialul este un succes și se speră la recuperarea banilor. Tot 13.000.000 de dolari pe episod a costat și ”Spitalul de urgență”, serialul NBC care l-a transformat pe George Clooney într-un star. Costurile sunt cu atât mai impresionante cu cât serialul a fost difuzat în perioada 1998-2003, când cheltuielile cu asemenea producții erau mai prudente.
Citește și: Telespectatorii vor putea schimba finalul filmelor Netflix
Un loc pe podium a prins și ”Band of Brothers”, serialul produs de Steven Spielberg și Tom Hanks pentru HBO în 2001. Numele lor precum și succesul filmului ”Save Private Ryan” a adus o finanțare de 12.500.000 de dolari pe episod. Serialul a fost filmat în Europa, cu o distribuție de amploare, iar uniformele și echipamentul militar folosit a fost foarte costisitor.
Cu 11.000.000 de dolari pe episod, ”The Get Down” a fost un eșec de proporții al Netlix. Considerat, după ”Moulin Rouge”, un expert al musical-ului, regizorul Baz Luhrmann nu a adus succesul la care producătorii se așteptau după un sezon care i-a costat 120.000.000 de dolari. O mare parte din acești bani s-a dus pe drepturile de autor ale pieselor interpretate de actori. Pentru a limita dezastrul, Netflix a stopat serialul după un sezon.
Comediile, mult mai rentabile
Mult mai eficientă a fost postul american de televiziune NBC cu celebrul serial din anii 90, ”Friends”. În ultimul sezon, costurile pe episod ajunseseră la 10.000.000 de dolari, dar 60% erau reprezentate de către salariile actorilor, care ajunseseră să câștige un milion de dolari pentru un singur episod de 25 de minute. Aceeași politică o au și producătorii serialului de pe locul 6, ”The Big Bang Theory”. Cei 9.000.000 de dolari cheltuiți pe un episod în sezonul care stă să se încheie merg tot către actori, în timp ce cheltuielile pentru decoruri sunt redus la maxim, mai ales că trebuie plătite și vedetele care apar episodic.
Tot aceeași sumă costă fiecare episod al altor trei seriale - ”Marco Polo”, ”Roma” și ”Sense8” - însă acestea au avut fost eșecuri comerciale. Cu ”Marco Polo” s-au fript cei de la Netflix, care au avut și imprudența să plătească și pentru un al doilea sezon, în pofida costurilor uriașe presupuse de un serial istoric. În ce privește ”Roma”, HBO a avut succes cu primul sezon, dar al doilea sezon a avut audiențe în cădere accentuată. ”Sense8” a fost creat de frații Wachowski care au avut un succes fenomenal cu ”Matrix”, însă transpunerea în televiziune a produs și mai multe datorii pentru Netflix.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La capătul unor dezbateri...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...