Celebrul Orient Express va trece din nou prin Gara de Nord
Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Vagoane de epocă din Orient Express
Vagoane de epocă din Orient Express
Compania franceză de căi ferate SNCF se gândeşte la o eventuală repunere pe şine a celebrului tren Orient Express, transmite AFP. Compania intenționează ca trenul să meargă pe traseul original, Paris-Istanbul. Astfel, garniturele de tren cu sigla Orient Express vor trece și prin București. Ultima dată când trenul a ajuns în Gara de Nord a fost în 1991.

Grupul feroviar controlat de statul francez va expune, începând de miercuri, şapte din cele mai frumoase vagoane de tren ale sale din anii 1920, după o restaurare meticuloasă care a durat patru ani. În realitate, doar trei vagoane de tip restaurant ce vor fi expuse la Gara de Est din Paris au aparţinut trenului Orient-Expres, care a circulat între 1883 şi 1977 între Paris şi Istanbul via Viena mai întâi şi ulterior prin Veneţia. Celelalte patru vagoane de tip salon expuse sunt şi mai spectaculoase, chiar dacă nu au ajuns până pe malul Bosforului. Materialul rulant utilizat de Compania Internaţională de Vagoane de Dormit era interschimbabil între diferite trenuri.

"Compania nu utiliza vagoane salon pentru Orient Express. Acestea erau rezervate pentru călătorii mai scurte precum Trenul albastru spre Coasta de Azur", explică Arthur Mettetal, responsabil cu patrimoniul la SNCF. Însă, tocmai într-unul din aceste vagoane salon de tip Pullman a fost filmat celebrul film "Crima din Orient-Express" în anul 1973, după romanul Agathei Christie. "Brusc acest vagon a devenit "stilul Orient Express" în imaginarul colectiv, cu incrustaţii, buchete de flori, bar şi pian. De fapt, cinematograful a fost cel care a creat această imagine", subliniază Arthur Mettetal.

Citește și: Trenurile de mare viteză vor putea trece mai departe prin Canalul Mânecii

SNCF a preluat marca Orient Express de la Compania Internaţională de Vagoane de Dormit, după ce aceasta a pus punct legăturilor directe cu Istanbulul în 1977. Însă grupul francez nu a făcut mare lucru până când nu a început să răscumpere vagoanele celebrului tren, în 2011.

"Este evident o investiţie importantă, de ordinul a 14 milioane de euro, însă este o investiţie pentru patrimoniul feroviar", a explicat directorul general de la SNCF, Guillaume Pepy. Potrivit acestuia, obiectele de muzeu ies din când în când din depoul lor din apropiere de Paris pentru a participa la diferite expoziţii şi convenţii.

SNCF intenţionează să profite de acest succes. De aceea, anul trecut compania de căi ferate a vândut 50,1% din Orient-Express către grupul hotelier Accor. "Evident, dorinţa noastră este ca Orient Express să ruleze din nou în toată Europa", confirmă Guillaume Pepy. Echipele firmei franceze au găsit vagoane de epocă în Polonia. Acum urmează să vadă dacă pot fi adaptate la confortul modern şi să transporte pasageri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel