Ministrul Energiei: Contracte de finanțare în valoare de peste 700 milioane de lei
Proiectele vor asigura o putere...
Grupul feroviar controlat de statul francez va expune, începând de miercuri, şapte din cele mai frumoase vagoane de tren ale sale din anii 1920, după o restaurare meticuloasă care a durat patru ani. În realitate, doar trei vagoane de tip restaurant ce vor fi expuse la Gara de Est din Paris au aparţinut trenului Orient-Expres, care a circulat între 1883 şi 1977 între Paris şi Istanbul via Viena mai întâi şi ulterior prin Veneţia. Celelalte patru vagoane de tip salon expuse sunt şi mai spectaculoase, chiar dacă nu au ajuns până pe malul Bosforului. Materialul rulant utilizat de Compania Internaţională de Vagoane de Dormit era interschimbabil între diferite trenuri.
"Compania nu utiliza vagoane salon pentru Orient Express. Acestea erau rezervate pentru călătorii mai scurte precum Trenul albastru spre Coasta de Azur", explică Arthur Mettetal, responsabil cu patrimoniul la SNCF. Însă, tocmai într-unul din aceste vagoane salon de tip Pullman a fost filmat celebrul film "Crima din Orient-Express" în anul 1973, după romanul Agathei Christie. "Brusc acest vagon a devenit "stilul Orient Express" în imaginarul colectiv, cu incrustaţii, buchete de flori, bar şi pian. De fapt, cinematograful a fost cel care a creat această imagine", subliniază Arthur Mettetal.
Citește și: Trenurile de mare viteză vor putea trece mai departe prin Canalul Mânecii
SNCF a preluat marca Orient Express de la Compania Internaţională de Vagoane de Dormit, după ce aceasta a pus punct legăturilor directe cu Istanbulul în 1977. Însă grupul francez nu a făcut mare lucru până când nu a început să răscumpere vagoanele celebrului tren, în 2011.
"Este evident o investiţie importantă, de ordinul a 14 milioane de euro, însă este o investiţie pentru patrimoniul feroviar", a explicat directorul general de la SNCF, Guillaume Pepy. Potrivit acestuia, obiectele de muzeu ies din când în când din depoul lor din apropiere de Paris pentru a participa la diferite expoziţii şi convenţii.
SNCF intenţionează să profite de acest succes. De aceea, anul trecut compania de căi ferate a vândut 50,1% din Orient-Express către grupul hotelier Accor. "Evident, dorinţa noastră este ca Orient Express să ruleze din nou în toată Europa", confirmă Guillaume Pepy. Echipele firmei franceze au găsit vagoane de epocă în Polonia. Acum urmează să vadă dacă pot fi adaptate la confortul modern şi să transporte pasageri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectele vor asigura o putere...
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...
O descoperire istorică a fost...
Număr record de donatori-investitori.
Actul normativ a fost promulgat...
Cheltuielile de apărare ale...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Dumitru Nancu, directorul...
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
O criză „foarte, foarte...