Pachetul fiscal va fi decis miercuri. Guvernul vrea legiferarea până pe 7 iulie
Guvernul se află în criză de...
Potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar, ancheta acoperă o gamă largă de practici cu care se confruntă consumatorii atunci când fac cumpărături pe Shein şi care încalcă legislaţia UE, inclusiv: reduceri false, respectiv faptul că platforma pretinde că oferă oferte mai bune, prezentând reduceri de preţ care nu se bazează pe "preţurile anterioare" reale; vânzarea sub presiune, respectiv punerea sub presiune a consumatorilor pentru a finaliza achiziţiile utilizând tactici precum termene de achiziţie false; informaţii lipsă, incorecte şi înşelătoare; etichete înşelătoare ale produselor; afirmaţii înşelătoare privind durabilitatea şi date de contact ascunse.
În plus, reţeaua CPC a solicitat informaţii de la Shein pentru a evalua conformitatea acesteia cu alte obligaţii în temeiul legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor, cum ar fi obligaţia de a se asigura că clasamentele, recenziile şi evaluările produselor nu sunt prezentate consumatorilor într-un mod înşelător. Reţeaua investighează, de asemenea, dacă platforma informează consumatorii cu privire la modul în care obligaţiile care decurg din contract sunt partajate între un vânzător terţ şi Shein (dacă este cazul) şi dacă drepturile consumatorilor nu se aplică contractului în cazurile în care vânzătorul terţ nu este un comerciant.
"Toate întreprinderile care se adresează consumatorilor din UE trebuie să respecte normele noastre. Acţiunea de astăzi transmite un mesaj clar: nu ne vom feri să tragem la răspundere platformele de comerţ electronic, indiferent de locul în care îşi au sediul. Legislaţia UE în materie de protecţie a consumatorilor nu este opţională, ci trebuie aplicată în toate cazurile", a declarat Comisarul pentru democraţie, justiţie, statul de drept şi protecţia consumatorilor, Michael McGrath.
Shein are acum la dispoziţie o lună pentru a răspunde la constatările reţelei CPC şi pentru a propune angajamente cu privire la modul în care vor aborda problemele identificate în materie de protecţie a consumatorilor. În funcţie de răspunsul retailerului, reţeaua CPC poate iniţia un dialog cu compania. În cazul în care Shein nu răspunde preocupărilor exprimate de reţeaua CPC, autorităţile naţionale pot lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei pentru a asigura conformitatea. Aceasta include posibilitatea de a impune amenzi pe baza cifrei de afaceri anuale a companiei în statele membre ale UE în cauză.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul se află în criză de...
RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...
Autoritatea de Supraveghere...
Compania britanică Nothing...
RAR avertizează că peste 85.000...
Ciprian Tătăruşanu, fostul...
Curs valutar BNR, 1 iulie 2025.
Germania vrea să salveze...
Activele nete ale celor 248 de...
UE cere eliminarea imediată a...
Administrația Fondului pentru...
La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...
DGAF a identificat o fraudă...
Emmanuel Macron trage un semnal...
Renault ar urma să raporteze în...
Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...
ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...
Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...
Guvernul României a adoptat...