Airbus și Leonardo în Europa, Boeing și Lockheed-Martin în Statele Unite și, nu în cele din urmă, UAC în Rusia acoperă între 75% și 80% din producția de avioane de luptă, avioanele de transport tactic și elicopterele militare. Și fiecare care dintre acești giganți luptă pentru o cotă cât mai mare de piață.
Airbus
Avioane de luptă: Typhoon Tranche 4, coprodusă cu BAE Systems și Leonardo în cadrul consorțiului Eurofighter.
Avioane de recunoaștere și/sau de război electronic: A319MPA și A320M³A, ambele prezente în catalog, dar niciodată comandate, C295MPA, HC-144.
Aeronave de transport și/sau realimentare în zbor: A330 MRTT, A400M, C-295, CN-235.
Elicoptere: H125/H125M, H135/H135M, H145/H145M, H160/H160M, H215/H215M, H225/H225M, NH-90 coproduse cu Leonardo în cadrul consorțiului NHIndustries.
Boeing.
Avioane de luptă: F/A-18E/F, F-15EX.
Avioane de recunoaștere și/sau de război electronic: E-7A, EA-18G, P-8A.
Aeronave de transport și/sau realimentare în zbor: C-40A/C, CV-22B, CMV-22B, KC-46A, MV-22B.
Avion de antrenament: T-7A, coprodus cu Saab.
Elicoptere: AH-6I/S, AH-64E, CH-47F, MH-47G.
Leonardo.
Avioane de luptă: Typhoon Tranche 4, coprodusă cu BAE Systems și Airbus.
Avioane de recunoaștere și/sau de război electronic: ATR-42MP, ATR-72MP, dezvoltate cu Airbus.
Aeronave de transport și/sau realimentare în zbor: C-27J.
Aeronave de antrenament: M-345, M-346.
Elicoptere: AW.009, AW.101, AW.109/AW.109M, AW.119, AW.139, AW.149, AW.159, AW.169/AW.169M, AW.189, NH-90 co -produs cu Airbus in cadrul consortiului NHIndustries.
Lockheed-Martin.
Avioane de luptă: F-16E/F/V, F-35A/B/C.
Avion de sprijin tactic apropiat: AC-130J.
Avioane de recunoaștere și/sau de război electronic: EC-130J, HC-130J.
Aeronave de transport și/sau de realimentare în zbor: C-5M, C-130J/J-30, KC-130J, MC-130J.
Elicoptere: CH-53K, MH-60R/S, UH-60L/M, UH-92A/VH-92A.
United Aircraft Corporation.
Avioane de luptă: MiG-29M, MiG-35, Su-30, Su-35, Su-57.
Avion de atac la sol: Su-34.
Bombardiere: Tu-160M.
Avioane de recunoaștere și/sau de război electronic: A-40, A-100, Tu-214.
Aeronave de transport și/sau realimentare în zbor: Il-78, Il-96, Il-112, Tu-204, Yak-242.
Avioane de antrenament: Yak-130, Yak-152.
Firește că, pe lângă acești 5 giganți, mai sunt numeroase companii mai modeste sau pur și simplu mai puțin concentrate, precum BAE Systems în Regatul Unit, Bombardier Aerospace în Canada, Dassault Aviation în Franța, Embraer în Brazilia, Northrop Grumman în Statele Unite, Saab în Suedia și chiar Textron în Statele Unite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...