Pachetul fiscal va fi decis miercuri. Guvernul vrea legiferarea până pe 7 iulie
Guvernul se află în criză de...
Cele mai scumpe 25 de superiahturi din lume valorează peste 7,5 miliarde de dolari (6,5 miliarde de euro), conform estimărilor firmei de profil VesselsValue.
În 2018, până în octombrie, au fost cumpărate aproape 300 de superiahturi, în creştere faţă de 249 în anul 2017. Analiştii au observat că miliardarii chinezi, al căror număr este în creştere, nu se numără printre persoanele atrase proporţional de acest produs. Valoarea totală a iahturilor de lux vândute în 2017 a fost de 2,9 miliarde de dolari (2,6 miliarde euro), cu 21% mai mult decât în 2016, conform datelor oficiale.
"Este vorba de o schimbare dramatică a tendinţelor pentru o industrie în care comenzile scăzuseră cu 90% şi preţurile cu 50% în urma crizei financiare izbucnite în 2008. Acelea au fost zile negre în lumea superiahturilor. Chiar dacă potenţialii cumpărători aveau disponibilitatea de a cheltui 100 de milioane de dolari pentru un vas cu echipaj, dotat cu pistă de elicopter, piscină şi având culoare din piele, aceste manifestări extravagante ale bogăţiei au devenit mai rare în vremuri incerte. După criza financiară, numărul firmelor care construiesc iahturi de lux s-a înjumătăţit, la fel şi numărul clienţilor", observă editorialiştii Bloomberg.
Cel mai vechi iaht funcțional este din 1880
Oricum, piaţa superiahturilor este relativ mică. "Este vorba de o industrie propulsată de 1.500-2.000 de persoane serioase cu averi extrem de mari", explică William Mathieson, director editorial la Superyacht Group. Compania de profil VesselsValue are în evidenţă 6.245 de iahturi comercializate de-a lungul timpului. Multe nave rămân mulţi ani în circuit, fiind preluate de diverşi proprietari. Cel mai vechi iath funcţional este din 1880. "Se întâmplă extrem de rar ca valoarea unui astfel de vas să crească", explică Sam Tucker, directorul VesselsValue. Spre exemplu, un iaht cu lungimea de 57 de metri, "Lady Sara", a avut solicitarea de preţ de vânzare de 43,9 milioane de dolari în 2015. În septembrie 2018, se cerea preţul de 36 de milioane de dolari.
"Pentru proprietarii celor mai scumpe 25 de superiahturi din lume, valoarea de revânzare probabil nu contează. Aceşti oameni bogaţi - printre care se numără prinţul moştenitor saudit Mohammed bin Salman şi patronul Clubului Chelsea, Roman Abramovich, sunt atraşi de libertatea şi confortul privat pe care îl oferă aceste nave de lux. Chiar dacă piaţa dominantă a superiahturilor este în Statele Unite, ţinând cont de veniturile populaţiei şi de interesul pentru călătoriile maritime, multe dintre cele mai luxoase nave sunt deţinute de magnaţi din Orientul Mijlociu şi Rusia", subliniază agenţia Bloomberg.
Printre proprietarii celor mai valoroase 25 de iahturi de lux se numără opt persoane aflate în Topul 500 al Miliardarilor alcătuit de agenţia Bloomberg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul se află în criză de...
RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...
Autoritatea de Supraveghere...
Compania britanică Nothing...
RAR avertizează că peste 85.000...
Ciprian Tătăruşanu, fostul...
Curs valutar BNR, 1 iulie 2025.
Germania vrea să salveze...
Activele nete ale celor 248 de...
UE cere eliminarea imediată a...
Administrația Fondului pentru...
La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...
DGAF a identificat o fraudă...
Emmanuel Macron trage un semnal...
Renault ar urma să raporteze în...
Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...
ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...
Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...
Guvernul României a adoptat...